Ja......





.... vad ska man säga ??
Världens bästa Wahlströms !!!!!! 💖
En sån kväll dom levererade !!!!
Den sista i parken för deras del......

Jag fick ge mig iväg själv, nåt mök flög på sambon igår vid middagstid, han började hosta lite lätt för att låta som ett helt tröskverk när jag åkte.
Han har inte sovit mycket inatt så det är visset läge....

Är ju över 2 år sen jag åkte på dans själv, lite ovant var det. 
Man är inte van längre att behöva bjuda upp osv då vi dansar större delen av kvällen med varandra.
Men det är nyttigt emellanåt, man blir tvungen att testa nya dansare (på gott å ont..) om man ska få dansa, så är det ju.
Nu var det en del från klubben där så jag hade sällskap men ändå.
Det var ca 300 pers så det var en bra siffra men dom riktiga dansarna var nog inte där.
Många som var väldigt duktiga men ändå inte dom jag trodde man skulle se där igår, saknade en hel del.
Som sagt, det är nyttigt som dansare att vara tvungen att testa nya dansare men en del av dom trodde jag skulle vrida loss axeln på mig.....
Så man inser hur bortskämd man är med sambon å de som är i klubben även om det blir en nåt felsteg då å då men det är naturligt.
Men jag sprang på ett par riktigt gamla dansvänner som det var längesen sen jag dansade med så det var otroligt roligt !!!

Men en sån kväll dom gav oss....  😊
Man kan varenda textslinga i huvudet, dom kommer per automatik när man hör introt.
Vissa låtar ger såna ilningar, av glädje å underbara minnen.....
1a mars är det NIO år sen jag dansade till dom 1a gången.
Det annonserades om "Dansgala" på Sandra, Grönwalls skulle spela nonstop med Wahlströms.
Grönwalls kände jag väl till men hade inte en aning om vilka Wahlströms var.
Å jag föll pladask.... 💖
Trodde inte att dansband kunde låta så, för mig har dom haft den ultimata mixen mellan klassisk dansband å rykande rock´n´roll...

Å mina barn har oxå lärt sig uppskatta dom....
Får ibland mess av sonen : Sitter i Epan å lyssnar på Wahlströms  😊
Ibland när jag frågar vad lill-loppan gör får jag svaret: Lyssnar på Wahlströms..... 😊
I förrgår fick jag mess av italienskan på Sicilien : Idag har vi diggat The Refreshmens, Wahlströms å så lite Lasse Stefanz i stallet, hästarna gillar det  😊
Haha, nåt rätt har jag gjort iaf med dom !!!

När både jag å sonen fått trumpinnar av Gunnar i LS våren -08 så sa lill-loppan helt frankt med armarna i kors:
Då ska jag ha trumpinnar av Anders i Wahlströms 😊
Så när sommaren kom å det var dags för Lundegårdsveckan så fick hon följa med ut (morfar hämtade henne..) träffa dom å så fick hon trumpinnarna av Anders.
Då var hon bara 10 år, lilla skruttan 💗
Sa jag att jag gillar Wahlströms ?? 😉

Det var Wahlströms sista spelning i parken.....
Det är 2 danser kvar, Kindbergs nästa lör å avslutas med Sannex 21a.
En foxfrossa i feb (slutet sällskap, endast föranmälan) sen är det oåterkalleligen slut !!!
Den 1a mars börjar stället att rivas för att ges plats åt bostäder...
Som Anders (trummisen) sa igår när han pratade om det : det är så man blir förbannad på riktigt !!!!
Tycker det är rent skamligt av kommunen att inte kosta på att plocka ner den fina lokalen å sätta upp den nån annanstans i Växjö utan den ska jämnas med marken.
Å inget nytt ställe är planerat......
Men som vanligt så anses ju inte dans var "fin" kultur å då behöver man ju inte bry sig......

Så är det nån som känner sig manad så skänker kommunen parken för 1 kr mot att man plockar ner den å sätter upp den nån annanstans.
Någon som är sugen på att bli ägare till en danspark å driva stället??

Har tagit en paus i att raska ut julen.
Allt pynt ihop-plockat, tvätt har snurrat å gör än.
Kvar att plocka av julgranen å sen omaket att få ner allt i lådorna.

Men nu får jag återgå till småplocket....

Oj, oj, oj, vilka minnen........
 

 HA EN SKÖN SÖNDAG !!!




Kommentarer

Populära inlägg