Våren.......

Foto: Anders Johansson
Skansgrundet i Kalmarsund igår i styv kuling.

.......... är långt borta......
Trots att jag har en bukett tulpaner på köksbordet.

Tja, 4 dagars en jag var härinne sist, dock inte riktigt frivilligt.
Jobbade ju på sjukhuset i mån å fick förlängt en timme så det var bra.
Lyckades spendera hela mån kvällen i soffan, jag var trött när jag kom hem.

I tis åkte jag till jobbet å hade 22 tim bokade denna veckan.
Men på bara några minuter fick jag 40 tim där pga oväder mm å jag var jätteglad 😊
Men framåt kvällen började jag få ont i kroppen å må lite ruggigt.
Å sambon har ju legat sen i lördags så det är inte så konstigt om jag åkt dit oxå.
Hade lite feber igår morse men fick åka å öppna, ingen annan fanns tillgänglig men jag jobbade 3.5 tim å sen åkte jag hem.
Frös så jag skakade när jag la mig i sängen, tog 45 min innan jag slutat frysa.

Men igår kväll hade jag 39.2 i temp, vet inte när jag hade så hög feber sist. 
Har febersvettats som en tok inatt å det är ju bra om än synnerligen obehagligt.
Har varit lite lätt öm i halsen men inte mer men idag har det blivit ordentligt.
Ringde vc halv 12 men då var dom redan fullbokade, tror jag har halsfluss, annars influensa.
Bägge sorter går just nu enl sjuksyrran på vc, får se om jag ringer jouren vid 5 ikväll annars får det bli imorrn.
Lite hur febern visar sig oxå.
Men det går ju över så småningom, oavsett vad det är men visst är det  jobbigt när det håller på....
Jag försöker ändå vara uppe så mycket jag orkar, jag mår bättre då.
Sambon kan sova hur mycket som helst så det är olika, jag kan inte det....

Stormen har bedarrat även om vi inte fick så stor del av den här.
Värre hemma å på västkusten, bron stängdes igår för höga, vindkänsliga fordon så det bildades långa köer på både Kalmar å Ölandssidan.
Dom släppte avstängningen kl 18 igår.
3000 hushåll var strömlösa i Borgholms kommun sa pappa igår kväll. 
Snöade igår eftermiddag men idag har det börjat töa bort redan.

Men nu får jag nog peta i mig en Ipren å lägga mig en stund.
Ska försöka plocka ner julgrejerna som ftf står på rumsbordet så jag blir av med det...
Så mycket ska jag väl orka iaf......

HA EN BRA DAG !!!




Kommentarer

Populära inlägg