Måndag....

......... har det blivit å den näst sista januari....
Bara sådär 25 tim kvar av denna eländiga månad...... 😔
Men det har varit en bra måndag ändå trots allt...

Drog ut på en rask promenad imorse, lite högre tempo idag men visst känns det i benen.
Men skönt att komma igång igen...
När jag läser gamla inlägg så jäklar vad jag har tränat mycket !!!
Å jag tycker det är roligt, jag tycker det är roligt att springa, roligt att gå på gym, känna att man orkar mer..
Jag har tyvärr blivit det jag absolut inte ville bli:
En trött, lönnfet, medelålders klimakteriekärring.... 😔
Att jag är en medelålders klimakteriekärring är inte mycket att göra åt, sån är tidens gång men trött å lönnfet ??
Vem faan gav tillåtelse till det liksom ??
Inte jag iaf...

Det som kallas livet....
En "frozen shoulder" som bara accelererade för 2 år sen å gjorde att det blev tyngre å tyngre å smärtsammare å smärtsammare.......
Ekonomi som inte tillät att fortsätta på gymmet.
Flytten till Småland...
Men som tur är så går det att ändra på de sistnämnda å klimakteriebesvären är inte så graverande än iaf, det är mest känslan...

När jag kom hem så fixade vi till en riktig söndagsfrukost måndag till trots.
Vi fick ju ingen söndagsfrukost igår då han jobbade lite extra så då fick det bli idag.
Betalade alla räkningar, lika trist varje gång men lika skönt när det är gjort.
Å skönt att kunna sätta över en rejäl summa på ett annat konto då jag inte vill ha allt på betalkortet om man skulle bli av med det på nåt vis.

Hackade mandel å nötter till müslin å rostade det så nu är burken full igen med god müsli.
Sen drog jag igång en fredagsstädning fast det var måndag.
Det gick lika bra det !!
Så en måndag kan ju vara både fredag å söndag fast det är måndag  😊

Ikväll har jag varit i stan, inhandlade ett par nya skor till jobbet.
Vidare till Rusta å inhandlade vaxremsor så nu kan jag äntligen vaxa benen.
Till klubben för bugg 4an.
Förra hösten gick vi ingen kurs alls, vi var där bara sporadiskt men nu tänkte jag att jag skulle gå.
Man kommer ifrån det för mycket annars, vara lite social å sen håller unga damen ett jäkla tempo så man bränner en å annan kalori på köpet.
När det var slut så förstod jag varför 80% hade träningskläder på sig 😊
Måndagar är en bra dag för mig oxå, fiskaffären är alltid stängd å skulle jag få ett sent pass på sjukhuset så hinner jag ändå.

Men nu får det snart bli sängen...
Jobb imorrn till kl 14, sen hem å fortsätta fixa med lite av varje.

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg