Blue monday.......





Årets deppigaste dag........
Jo, enl experterna är det faktiskt så, 16e januari är årets deppigaste dag.
Å inte har den varit upplyftande direkt även om jag-vi börjar tillfriskna från influensan.

Igår så orkade jag faktiskt både duscha, klä på mig riktiga kläder å t o m föna håret.
Det är inte illa må jag säga.
Drog ur sängkläderna, hängde ut täcket på altan i 5-6 tim, piskade det i iskylan för köldchock av div bacillamöbor å dyl.
Men där tog den orken slut kan jag säga......
Såå gudomligt skönt att få lägga sig i fräscha, svala lakan efter alla sjukdagar.

Å inte har det varit mycket ork idag heller....
Hade så mycket jag hade behövt göra men inte ett skit blev gjort....
Masade mig iväg till affären, köpte en fryspizza till middag åt mig, sambon jobbar kväll denna veckan.
Fick sms av min arb.givare så jag ringde upp.
Han-dom kom ju från Thailand i lördags, nu ligger halva familjen inkl han själv lika sjuka som vi varit.
Så nu ramlade det in lite extra timmar igen men jag förlorade 30 tim förr veckan.
Jag har ju ingen sjuklön som dom med fast jobb har, kan man inte jobba de timmar man får får man va utan.

Skickade iväg en påminnelse till min kusin m familj om sonens födelsedag på söndag.
Då ligger hon, hennes mamma å ett av barnen i 39C feber så vi får se hur mycket kalas det blir..
Så influensan härjar överallt verkar det som.
Ni som inte haft den, undvik det så mycket ni kan.
Undvik att åka hem till dom som är sjuka, tvätta händerna, sprita å gör allt å lite till för ni vill INTE ha den kan jag säga.. 
Jag har väl varit lite "kaxig" förr om influensan, att inte vaccinera sig osv.
Jag tror det är bra för kroppen å immunförsvaret att få den ibland så länge du inte har en kronisk sjukdom ex hjärtproblem, lungor el annat som kan komplicera det hela.
Men det vete faan om man inte ska vaccinera sig i fortsättningen...
Tyvärr är det ju aldrig 100 % skydd men gör det nåt är det väl bra för detta vill jag inte ha fler gånger....

Tog mig kragen (den man inte har egt...) efter middagen så jag har bakat 2 sorters kakor till födelsedagen på söndag.
Kolasnittar var beställda å sen bakade jag Mallas chokladkakor.
Han vill ha Kärleksmums oxå men det gör jag på lör när jag kommer hem till lägenheten annars måste jag ju frysa det.
 
 Idrottsgalan ska ju sändas ikväll, för 17 år sen så sändes den allra första så det är således den 18e i ordningen.
Jag blev skickad till förlossningen den dagen (17e) för att bli inlagd så jag gick hela kvällen i korridoren på förlossningen å väntade på en plats så jag såg den på en tv-skärm där.
Bf var ju egentligen 15e januari så jag var fullgången.

Men nu får jag gå å lägga ner kakorna i en burk.....

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg