Måndag......





.......har det blivit....
Å jag börjar kanske se ljuset i tunneln efter dessa tunga sjuka, veckor.
Orken börjar komma tillbaka så det känns skönt...

Men vi har ju varit hemma å firat käre sonens 17 årsdag i helgen.
Jobbade ju till 19.15 i fre kväll så när jag kom hem hade sambon bakat 2 potatisar å jag hade med mig lite lyxigt gott hem från jobbet.
Varsitt litet kungskrabbeben, lite räk-å-kräftröra å färska räkor.
Det var vi sannerligen värda efter sista tiden.... 💕



Packade ut i bilen å åkte 9.40 i lör morse.
Körde inom Eko-hallen i Kalmar å nyöppnade XXL,( en stor sportbutik för den som inte visste det.)
Jag behöver ju en ny cykel men herrejävlar, idag kostar dom ju 5000-6000 spänn !!!!
För en sketen cykel !!!
Min fick jag när jag fyllde 15 år men jag tycker ju den kunde hållit lite till, det e för dåligt 😉 
En Skeppshult 1982 års modell !!
Navet är helt slut. inget att reparera utan det får bli en ny cykel.
Tittade lite på dom så kom det en försäljare:
Ja, vad ska du cykeln till??
(ja, joooooooo...... förmodligen för att cykla på den....)
Förlåt, men jag kan inte låta bli när en försäljare säger så....
Men det var väl inte riktigt det han hade tänkt sig.....

Väl hemma så var det att knö in alla grejer, julgrejerna satte vi ju nere, det skulle in i förrådet på stört.
Men lagom kul att komma hem å det första man måste göra är att ta ner stjärnor å ljusstakar sen advent, byta dukar mm.
Å sen packa in allt igen i förrådet, givetvis längst in....... 😔
Jaja, det gick det oxå....

Åkte till mina föräldrar å åt middag, jag hade hel torskrygg med mig så mamma fixade resten.
Sen hem å göra smörgåstårta å baka tårta å drömtårta så jag hade fullt upp hela kvällen.
Å dyngtrött till det........

Så kom då hans födelsedag.....
Han är född 22 januari, kl 05.03 på morgonen.
3990 gr tung å sådär en 50 cm lång.
En liten fis var han, gick under det smeknamnet till han var sådär en 11-12 år å han hotade med att avsäga sig kontakten med mig om jag inte slutade kalla honom "Fisen"..
Men han var liten som en fis då, kan man inte tro idag 😉
Han fick ju RS-viruset när han var bara 2,5 mån så han var mycket sjuk som liten.
Frisk 2 veckor, sjuk 2 veckor osv upp till 6-7 års ålder.
Då var han ifatt sina jämngamla kompisar i storlek.

Om folk kunde fatta huuuuuuuuur farligt det viruset är för små barn, jag blir rent förbannad när man läser dumma kommentarer på nätet om det...
Men han gick när han var 9.5 mån å sprang för fullt när han var 10 mån !!
Varför gå när man kan springa ???
Han hade ju ingen tung, rultig bebiskropp att asa runt på, han var ju så smal å finlemmad.

Så min kusin med familj kom oxå, annars hade det inte blivit mycket firande.
Han fick en Gas Monkey Garage tröja av mig han önskat sig.
Kul att för en gångs skull kunna köpa det han ville ha.
Men när kalaset var slut så var det bara att diska upp, packa ut lite i bilen å åka hemåt Småland igen... 😔
Jag var kopiöst trött igår, höll på falla ihop fullständigt, tänkte att jag bli aldrig frisk från detta...
Så vi körde hem på ganska exakt 2 tim på minuten, tack å lov att sambon körde för jag hade inte orkat.
Det var bara att bära in det lilla vi hade med oss tillbaka å sen blev det soffan.

Idag har jag varit på sjukhuset, jag har varit handledare för en ny kille.
Han hade ett utländskt namn, mörk å lätt chokladfärgad så jag frågade var han kom ifrån??
Brasilien.....
Å kära nån, då åkte du till heeeeeeeeelt fel land......
Jo, han tyckte det var svårt med vintern i början, ingen sol å ingen värme.......
Hehe, nä, kommer man från Brasilien så är man väl van vid lite annan vinter....
 Men jättetrevlig å duktig, kul att göra nåt lite annorlunda.

Fantastisk känsla komma hem från jobbet å det är ftf LJUST ute !!!!!
Hela förra veckan så åkte jag när det var mörkt kl 8 på morgonen å kom hem 19.30, lika mörkt då...
Så att komma hem å det var ljust ute var underbart om än bara för nån timme....
Ska laga lite mat senare, en cowboygryta får det bli.
Jag varken handlade, lagade mat el nå annat förra veckan så det finns inte så mycket men det kunde jag skrapa ihop iaf.

Har hur mycket tvätt som helst att ta hand om, den är förvisso ren men ska plockas in, strykas mm.
Baka lite bröd imorrn efter jobbet, jag hoppas jag får gå hem kl 14 som jag ska när det är tisdag.
Inte sen i början på december har jag kunnat sluta vid den tiden så det blir skönt.
Försöka komma ut å gå å bygga upp kroppen igen, borde ta mig in på ett gym.
Skulle gjort det för 3 veckor sen men sjukan kom emellan....
Inget fånigt nyårslöfte att börja nytt, sunt liv men ryggen kollapsade ju totalt juldagen efter de intensiva veckorna å jag måste träna upp ryggen  på nåt sätt.
Torsdag ska jag iväg till kiropraktorn i just det syftet, att den kollapsade så totalt juldagen.
Allmän justering å underhållsarbete blir det för honom....

Idag är väl första dagen jag kan känna att börjar bli bättre, har pencillin till ons oxå.
Så jag hoppas det biter på det å inte kommer tillbaka för nu vill jag vara FRISK !!!
Orka dansa, orka vara social, orka ut på pw's å i stundom springa igen.
Orka fixa å dona här hemma, orka planera matlådor å annat...
Orka blogga...... 😊


HA EN BRA KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg