Lycka......





Ja, vad är lycka??
Vad är det lyckligaste stunder i ditt liv??
Tänkte hänga på "Asta's" inlägg om lycka hon fått av en läsare.
Å nu räknar vi inte barnens födelse till det el vad barnen ger känslomässigt.

Lycka kan ju vara mycket.
Kärlek, kunna unna sig nåt, upplevelser mm.
För min del är det idag en mix av det ovannämnda...
Att få lägga mig bredvid sambon varje kväll å få vakna upp bredvid honom... 💕
Att ha nån att luta sig emot å få vila, både fysiskt å psykiskt.. 
Givetvis vår förlovningskväll, en varm, fin kväll för bara oss..
Att ekonomin går runt, att man kan köpa nåt man behöver el inte behöver men som vardagslyx 😊
Inte alla månader det går men när jag kan göra det är det  en härlig känsla....

Det var ren lycka att få återuppleva Badrock förra sommaren hemma i ruinen, det är en speciell plats å ett speciellt evenemang.
Att ha haft en härlig danskväll till t ex bästa Streaplers el vännerna i PH's slår det mesta !!
Idag behöver man inte så mycket för att känna lycka, man inser väl med åldern vad som är viktigt å mindre viktigt...

Olycklig då??
Vilka är dina mest olyckliga stunder??
Svårare att svara på tycker jag......
Att säga att jag blev olycklig när A gick bort är väl en underdrift, jag var förkrossad av sorg....
Att jag bara behöll förståndet är märkligt....
Men man överlever, livet går vidare, vare sig man vill eller ej...

Det är tungt att missa så mycket av barnens vardagsliv, även om vi chattar å pratar i telefon så är det inte samma sak.
Blir nästan lite förhör när man pratar med dom.
Vad gör du?? Hur är det i skolan?? Gjort nåt i helgen?? osv...
Inte det dagliga med en fika vid köksbordet el en kväll vid tv'n...
Tungt att veta att jag i längden inte kan ha kvar lägenheten, så länge barnen går i skolan (bara sonen till hösten) så behåller jag den men sen vet jag inte.
Tungt för jag jobbade så hårt för att få den som jag ville, läget där den ligger mm.

Å andra sidan så rymmer den så mycket sorg, så bottenlös, svart sorg, så otroligt mycket ensamhet......
Men samtidigt så var det dit nuv sambon kom den där fredagen i slutet av nov -14, när jag äntligen fick krama om honom å bara slappna av.......
Så det är både ock men så är väl livet.......

Sjuktillståndet släpper väl gradvis men det går lååååångsamt.....
För långsamt tycker jag med tanke på pencillinet men nu avslutar jag det ikväll.
Nu hoppas jag det  har bitit på skiten så jag inte får tillbaka det när jag slutar med pencillinet.
Har gjort mer mån kväll-tis morgon än jag gjort på över 2 veckor här hemma.
Tog hand om all tvätt i mån kväll, strök en massa tvätt framför tv'n till Guldbaggegalan.
Igår morse rensade jag drivor av återvinning å en överfull pantkasse, pantade det på Maxi igår morse innan jobbet.

Fick mejl från släkting i USA igår natt.
Mitt julkort kom fram i LÖRDAGS !!!!!
Nog för att jag var sen att posta det, tror jag postade det fredagen el måndagen innan jul men trodde det skulle anlända efter jul å innan Nyår iaf men det tog en månad.
Även det kortet jag skickade till min granne hemma i Bghm som bor i North Carolina hade oxå kommit fram i lördags.
"Bättre sent än aldrig" heter det väl??
Kan slå vad om att det är Postnord som strulat med korten....... 

Idag ska jag storhandla innan jobbet så jag bara kan åka direkt hem när jag slutar.
In på Kicks en snabbis å köpa schampo oxå.
Imorrn ska jag ta en liten shoppingtur inne i stan när jag ändå ska till kiropraktorn, så sällan man är inne i stan.
De allra flesta butikerna finns ute på GS men det är nån-några som inte finns där ute.
En fika kanske det blir oxå...

En underbar kväll i somras..........
HA EN BRA DAG !!!








Kommentarer

  1. Träffsäkert Lena !! Puh, har ju "följ" dej ända från vår gamla bloggtid.. Och minns nu vår fasa när vi hörde om A.. Och lyckan när man började ana att det var ett ess i ärmen hos dej. hihhihi.. Och fått var med på Öland, mitt smultronställe " förr i tín.." när jag var gift.. (ca 30 år.. huj!?) Och lite glad-avenssjuk att du ocså fortsatt min gamla karriär på dansgolvet .. hahaha Eller när dök upp på TV med nya attiraljer.. wouw.. Vet bara, att du är värd precis all lycka. Det vill jag du verkligen ska veta!! Och vi "hänger" med varann i fortsättningen här på Fb, som gamla vänner gör, Eller hur!?? Kramen till dej o "Esset i skjortärmen!!"

    SvaraRadera
  2. Ja livet är fyllt av både lycka och olycka, så måste det väl vara för att man ska kunna uppskatta lyckan. /Mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg