Sista.....



......januari är här...
ÄNTLIGEN !!!
Om 29 dagar är det VÅR !!!
Jo-ho-da, det ÄR vår 1a mars, oavsett väderlek, så är det bara 😉
Att det sen kan vara "vår" 15e feb (om det är väder till det..), det är absolut 1a dagen man kan säga att det är vår enl meterologerna men för mig är det vår när almanackan visar 1a mars !!
Nog om det........

Ringde vc idag kl 8, dom ringde upp kl 11 men då var alla tider slut för dagen.
Så nu får jag ringa så tidigt jag kan imorrn bitti för att förhoppningsvis få en tid då.

Hade en extremt strulig morgon på jobbet, brukar ju säga att detta är våran måndag å det var det sannerligen för mig.
Dessutom lyckades jag skära mig i tummen på kanten till en creme fraiche burk, hur lyckas man med det liksom??
Men jag kunde åka direkt hem idag, så ljuvligt skönt att vara hemma innan 14.30 !!
Tog en stund i soffan , läste dagens blad å slappade lite.
Sen blev jag sugen på att baka så jag har gjort biscotti som står å torkar i ugnen nu.
Det är Leila Lindholms saffransbiscotti som hon (å även jag) gjort till jul men istället för saffran så bytte jag ut det till kardemumma.
Så det blev biscotti med apelsin å kardemumma, så smarrigt goda !!
Har lagat matlåda för imorrn oxå, blev så sugen på baconpasta så det fick bli det.

Å sen blev jag sugen på att ge bloggen lite fräschare look så då har jag pysslat med det.
Å så har jag uppdaterat informationen, det har jag inte gjort sen jag började på denna bloggportal så det var kanske på tiden.....
Barnens ålder å min egen är det enda jag ändrat under tidens gång.
Hiss el diss??

Å ikväll börjar Ullareeeeeeeeeeeeed..... 😆
Tycker det är jättekul att titta på det men att åka dit är jag inte lika intresserad av.
Som en utflykt kanske, handla lite bara ändå men inte mer för mig.
Det är alldeles för mycket folk å hysteri för att jag ska trivas.
Men man kan undra var dom hittar alla kufar nånstans som är med ??

Men ikväll börjar oxå "Badhotellet", å vad jag älskar den serien !!
Underbara naturbilder, så läckra bilar å fantastiskt mode 😊
Har inte en aning om var i Danmark det spelas in men skulle gärna åka dit under sensommaren...
Nån som vet??
Bara vara..... bara få vila både kropp å själ....
Kolobrzeg, Polen var ett sånt ställe där vi var hösten -15.

Men nu får jag nog plocka ut mina biscotti ur ugnen....

Kolobrzeg -15

HA EN SKÖN KVÄLL !!!













Kommentarer

Populära inlägg