Ja......



.......... en sån vecka det blev......
Från att ha legat i sängen-soffan i 6 dagar så blev det jobb med 11 tim dagar....puh....
Det har varit tunga dagar men vad gör man när dom andra är sjuka??

Tyvärr har jag inte blivit piggare förutom att jag inte har feber, snarare tvärtom, jag har varit jättedålig både tis-ons.
Vaknade med en fruktansvärd smärta i vä sida av huvudet igår morse, den var så intensiv så jag fick andas mig igenom det innan jag fick kontroll på det. 
Så idag ringde jag vc än en gång å jag fick en tid till den läkaren jag var hos i november då jag faktiskt inte varit helt bra sen dess.

Det är ju vätska i bihålorna, förmodligen därför jag är sååååååå öm på sidorna, spec vä tinning, käkbenet, tänderna.
Känns som om tänderna håller på å lossna i vä överkäke när jag hostar....
Så han gav mig en riktig monsterdos pecillin, SEX tabl per dag i 7 dagar !!!
"Nu klappar vi till det ordentligt..." sa han 😊
Ska alltså ta dom 2x3 i 7 dagar, 4.8 gr pencillin varje dag !!!
Sen fick jag kortisontabl, ska ta 4 tabl per dag, man tar hela dosen samtidigt så det blir enklast på morgonen.

Så jag har däckat varje kväll i soffan, jag har varken lagat mat, handlat, bakat el annat...
Jag har inte orkat helt enkelt !!
Åker man hemifrån innan 8 på morgonen å kommer hem halv 8 på kvällen då är man slut....
Tur jag bakade lite i mån till sonens kalas i helgen, resten kan jag ta när vi kommer hem på lör.
Handlade ikväll, hade väl inte hundra koll kanske men det finns ju som bekant mataffärer i Borgholm oxå. 
Vet inte riktigt hur många vi blir heller, beror på hur många som ftf är sjuka..

Så jag gick raka vägen i duschen när jag kom hem.
Har fixat å ansat mina ögonbryn, det var sorgligt eftersatt men så blir det när man e sjuk.
Så skönt med en peelingkräm till ansiktet i duschen, känna sig sådär riktigt ren.
Nu ska jag läsa dagens ö-blad, lite reklam å ta en kvällsmacka.
Imorrn är det ytterligare en 11 tim dag men på lör förmiddag så åker vi österut hem till ön....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


 


Kommentarer

Populära inlägg