Oväder....


.......... är på ingång sägs det...
Å det är ju Trettonhelg i ankommande så det är ingen överraskning.
Trettonhelgen är en ökänd ovädershelg, de år det inte varit oväder den helgen är nog lätträknade.
För 2 år sen drog "Per" fram, vi var på dans till Drifters i parken, ynka 80 pers var där, tog oss 35 min hem, ord tid är 17-18 min..
Drifters fick vända 3 ggr pga nedfallna träd över vägarna innan de kom hem.
Sambon ska hem inatt å jag iväg imorrn bitti men jag kommer när jag kommer, så är det bara.

Nyårsdagen hände inte mycket, vila å kurera ryggen.
Å jag är i stort sett ok nu.
Har ju jobbat på sjukhuset igår å idag, jag var kanske lite tröttare än normalt i ryggen men inte smärta å det är skönt.
Men jag är uggen, mår allmänt kasst..
Ant blir jag förkyld el så blir jag magsjuk... 😒

Ang min födelsedag till sommaren så fick jag rådet att gå ut med en "Save the date" redan nu.
Men jag vet faktiskt inte hur jag ska göra.... 
Familjen är hemma på Öland å de jag umgås med är här....
Att släpa hit 2 gamla åldringar som mina föräldrar å resten av släkten är inte lätt.
Lika illa är det tvärtom, att dra de jag umgås med här hem till Öland.....
Å som jag sa, många är på semester då.
Min 40 årsdag höll jag 18e aug, ett hejdundrande kalas i Köping-gården i Köpingsvik.
45 pers, 3 rätters, förrätt å efterrätt gjorde jag själv, huvudrätt beställde vi från en liten restaurang i Bghm.
Levande dansorkester från Färjestaden, Kentas, rackarns kul hade vi 😀
Eller får det bli dropin kalas på bägge ställena på var sin dag........
Aja, det är länge till......

Helgerna lider mot sitt slut, bara Trettonhelgen kvar, sen är julen över för denna gången...
Men än är det några dagar kvar att njuta av det även om ljusen reducerats till ett enda nu....

Måste bjuda på denna fullständigt, underbara yngling...
Killen är bara TIO ÅR !!! 
Å spelar rockabillyboogiwoogie som Jerry Lee Lewis 😀
Helt fantastiskt !!!
Orginalet kommer från Owe Thörnkvist "Varmkorv boogie" som han gjort om till Tomteboogie med egen text.


HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg