12e dec......





...... årets längsta, mörkaste natt, Lucianatten är här......
Nu står det still tills 21a dec, då vänder ljuset åter.....
Minns när man förberedde för Luciafirande för läraren, allt tissel å tassel å trassel med ljus å glitter.
Barnens förväntan på dagis å alla söta små Lucior, stjärngossar å tomtar.
Men ljuskrona som höll på å kasa ner för öronen, blinkande lusseljus men så mysigt det var.
Tycker synd om de barn idag som går miste om det när alltfler ställer in det.
Att rösta om Lucia är gammaldags, lotta bland tjejerna så blir det rättvist.
Tramset att en kille skulle vara Lucia är så befängt så jag ids inte ens diskutera det.
Det var tur att folk inte var lika skruvade när vi växte upp är allt jag har att säga om det.

Tyvärr är ju Lucia oxå förknippat med mycket fylla, även när jag å syrran växte upp.
Under skolåret var det Valborg å Lucia som var de stora festhelgerna, många med olycklig utgång tyvärr.
Många lussevakor å rockfester just vid Lucia.
Men rätt firat är det en vacker högtid med ljusdrottningen å alla hennes tärnor.
Jag ska försöka koma upp imorrn bitti å titta på tv med frukostbrickan å lussefikat som sällskap.

Jo, vi åkte till Kosta i måndags, det var rätt öde kan jag säga.... 😄
Men skönt att inte behöva trängas för att komma fram, jag har svårt för det.
Men shoppingen blev blygsam, en julklapp inhandlades å en ny almanacka för 2019 med FINA bilder...
Den vi haft i år har varit gräslig, den fick duga i brist på annat "så länge" men råkade bli hela året.
Så trist att se dessa tråkiga bilder så nu har vi en jättefin för nästa år.
Såg faktiskt en riktigt snygg, halvlång jacka-kappa, funderar på att åka tillbaka å köpa den.
Väl hemma blev det Nobelfest för hela kvällen. 

Å vår kära kronsessa, hon lever som hon lär... 😊
återanvändning å hållbart mode !!
Lånades mammas klänning från -95, snudd på ännu snyggare på henne !!!
Skulle vilja se henne i ännu en Nina Ricci som Silvia bar -93, en svartvitrandig, helt magnifik !!



Nåväl, vad är väl en bal på slottet??!!

Haft en lång, kall dag på jobbet, betydligt mer kunder än vanligt en onsdag.
Märks att julen kryper närmare i rask takt, mycket kan man förbereda.

Tyvärr har jag inte hittat nån tjusig juldress, får väl slänga på mig nåt ur garderoben.
Å några tjusiga naglar kan man bara glömma.....
Å så mycket snygga festlack det finns just nu men med ett jobb med råa livsmedel så är det bara att glömma.
Det jag får glamma till julen på jobbet med är makeup å snygga örhängen !! 
Men nu börjar det bli dags att stänga igen denna datorn.
Gå å sminka av mig å sen ropar sängen på mig.....




HA EN FIN
LUCIA !!!




Kommentarer

Populära inlägg