27e dec.....





Då var julen 2018 över......
Annandagen spenderades med en rea-runda på stan, dock inget större inköp.
En svart top med guldtryck blev det, det var allt.
Eftermiddagen tillbringades i tvättstugan så det blev överstökat.
Sm alltid så vill italienskan ha fläsk, potatis å löksås när hon är hemma, så även denna gång så det blev middagen igår kväll.
Packa allt i morse, städa av lite så drog vi vid 11 tiden.

En runda om Kosta blev det, skulle se om jackan jag såg på Nobeldagen när vi var där fanns kvar å det gjorde den men inte i min storlek 😞
Så det blev ingen sådan denna gången.... 
En fika innan vi åkte därifrån, italienskan skulle med tåget från Växjö men tyvärr tog det längre tid att köra än vi trodde så tåget rullade iväg när vi rullade in vid stationen så hon fick vänta en timme.
Det är alltid samma strul när mina ungar ska åka därifrån....
Alltid, alltid nåt som krånglar, det är tamigfaan makalöst 😖

Både sambon å jag jobbar tidigt imorrn så det var tyvärr ingen idé att hon åkte med oss hit.
Flyget går redan 10.30 från Kastrup på lördag så det är morgondagen hon tillbringar med sin moster.
Etna har levt rövare, den gamla surkärringen.... 😖
Flygplatsen har varit stängd av å till under juldagarna, igår inträffade ett jordskalv med 4.8 på skalan norr om Catania.
Så är det att leva vid foten av en aktiv vulkan, hon har små utbrott av å till.
Men sista stora utbrottet var -92 enl uppgiter.

Vi åkte å handlade lite å sen drog vi hem.
Väl hemma har vi packat upp allt, mat, julklappar, kläder...
Postlådan var knökfull så det har sorterats å gåtts igenom.
Middag blir pastasallad med varmrökt lax å sen ska iaf jag på bio ikväll.
Jag vill se "A star is born", alla andra har redan sett den å snart går den väl inte längre så ikväll får det bli biokväll.
Vet inte om sambon följer med, annars åker jag själv för jag SKA se den...

Jobb imorrn 8-18, sen dans på klubben till Casanovas.
Bästa Wahlströms spelar i Kalmar på lördag men orken räcker nog inte till det oxå + att jag jobbar både lör-sön.

Har lite nyårsångest, ännu ett år har passerat....
Känns som om livet rinner iväg å man får inte ut nåt av det utöver att man jobbar.
Finns ingen tid, ork el pengar till nåt annat även om jag har det bättre än för 5-6 år sen.
Men så är väl livet......




HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg