22a dec.....





Det börjar dra ihop sig till julfirande.....
Dagarna har rusat iväg i december , sista dagen på julhandeln imorrn...
Det har varit 2 rätt tuffa dagar får jag väl erkänna men det har gått bra ändå.
Man kan bara ta en kund åt gången, börjar man stressa upp sig så blir det fel i både beställning å kassan.
Allt har flutit rätt smidigt men vet alla vad man ska göra så funkar det även om det är mycket.

Jag är bättre men långt ifrån frisk.
Kvällstid har jag nästan ingen röst kvar efter jobbet.
Fördelen med det kyliga klimatet vi har på jobbet är att man sväller inte igen i bihålorna utan att man kan andas som folk.
Men jag hinner inte mer än halvvägs hem i en varm bil så börjar nästäppan komma, väl hemma så är jag lika igentäppt som en bygata hemma på Öland när fåken ryker..... 😖

Kokte vår julskinka igår kväll, har griljerat den i eftermiddag.
Så kvällsmat blev tomtegröt å julskinkemacka med Edvins senap.
Blommorna har fått vatten så mina 2 absoluta måsten är gjorda.
Hade behövt svabba av golven men det finns inte ork till det helt enkelt..
 
Plockat ner kläder å lite annat så är det att åka hemåt imorrn eftermiddag.
Dom är alla samlade där hemma, alla 3 syskonen för 1a gången på ett år.
Ledsamt att inte kunna vara med ikväll å vara mer med dom men så är det.
Syrran fyller dessutom 55 år idag så det är födelsedagskalas oxå.

Kvällen är redan rätt sen så så mycket mer blir det inte idag.
Lite tv å sen blir det sängen..
Ser fram emot FYRA dagars ledigt, att umgås med barn, sambo å bara få vara ledig å kanske t o m blir frisk...

51 år sen 💗
 
HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg