28e dec....





Jodå, det blev bio igår kväll.
Kvällen blev sen, den var över 2 tim lång men det var det värt.
Trots att den gått så länge så var det fullsatt i salongen.

För den som inte vet vad den handlar om så är det om en alkoholiserad-drog eroende countrystjärna på fall...
Han (Bradley Cooper) upptäcker en ung sångerska (Lady Gaga) på en gaybar en kväll å blir alldeles betagen av henne.
De inleder ett samarbete å förhållande medans hans missbruk eskalerar å slutar i elände.
Suveränt bra spelat dom emellan, man känner verkligen passionen, smärtan å hans missbruk.

När jag satt där kom jag på att det finns en liknande film fast omvänt, en kvinnlig countrystjärna på fall i gravt alkoholmissbruk.
Country Strong heter den, kom 2010 (ja, jag googlade för jag kom inte på titeln) med Gwyneth Paltrow i huvudrollen.
Som hennes make, manager, agent ser man en riktigt superstarcountrystjärna, Tim McGraw, gift med Shania Twain i det civila s a s.
Förstår bara inte att han alltid måste spela ett sånt asshole i alla filmer rent ut sagt..

Hon är på dekis, en ung lovande tjej får chansen att åka på turné som typ förband.
Kellys (Gwyneth Paltrow) missbruk eskalerar, i botten ligger ett fall på en scen med ett missfall som följd.
Till slut åker hon in på rehab, gör grandios comeback, hon gör sitt livs show för att efteråt låsa in sig på toaletten för att begå självmord.
Suveränt bra spelat av henne, spela så gravt alkoholiserad precis som Bradley gör i gårdagens film.
Det är ren smärta som man ser på bioduken, fruktansvärt bra spelat !!
Se bägge om ni kan, det är dom värda !!!
Såg att A star is born kommer som köpvideo i februari, ska se om jag hittar den andra oxå.

Jobbat hela dagen idag å det blev jädrans så snärjigt....
En man kort,  mycket kunder, telefonhelvetet ringde nonstop (jodå, trevligt att dom vill beställa men ja, ni fattar...) å så ska man försöka hinna med att göra såser å sallader mellan varven......puh....
Så nån energi att åka på dans fanns icke, dessutom ska jag ju jobba både lör-sön så jag behöver spara benen.
Trist men måste prioritera energin till jobbet.....

Nu får det bli lite tv å nåt litet att äta å sen blir det sängen...

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg