14e dec....





.... är det idag, 10 dagar kvar till jul.....
Jag är inte stressad, jag har gjort nästan allt.
I o m att vi inte firar här hemma så är det bara att packa det som ska med hem till ön, den listan får jag däremot påbörja snart för den kommer bli lång.
Även om vi äter det mesta hos mina föräldrar så finns absolut ingenting i skafferi el kyl i lägenheten så matlistan blir lång.

Lucia passerade igår, tyvärr blev det en riktigt skitdag för mig... 😖
Vaknade kl 5 med en överjävlig huvudvärk, jag hade känningar av det på ons kvällen men var så dum å trodde jag skulle sova bort det så jag tog inte migräntabletter.
Det skulle jag gjort...... 😞
Åååååh fy för faan så ont jag hade å lätt illamående å kallsvettig till det... 😢
Klev upp 6.30, la mig på soffan å skulle titta på tv's Lucia.
Jodå, det var väl "vackert" men dom arrangerar om de vackra sångerna så man hör inte vad dom sjunger.
Så tråkigt att allt måste ändras, kan man inte ha nåt i traditionell tappning längre??
Åt  frukost strax innan 8 men sen fick jag lägga mig.
Vaknade nån gång, sen vaknade jag vid 11 tiden.
Klev upp strax efteråt, var tvungen att se om jag klarade att jobba men jag borde nog varit hemma.

Åkte iväg iaf, strul på jobbet med kortläsare (som alltid när det är mest att göra...)
Det är en ren mardröm att försöka reda upp nåt som nån annan ställt till med, dessutom med en kraftig "baksmälla" av migränen.
Huvudet funkar inte optimalt kan jag säga..
På ett sätt blev det rätt, på ett annat än mer fel men jag gjorde vad jag kunde iaf...

Somnade rätt omgående på soffan, vaknade å la mig i sängen.
Har haft en skitnatt, vaknat svettig å "baksmällan" hängde i ända till middagstid idag innan det släppte helt.
Men jag känner av det ftf, är länge sen jag var så sjuk.
Var ju så dålig för 2-3 veckor sen med tung huvudvärk att jag tänkte att migränförbyggande medicinen kunde kvitta så jag slutade med den.
Har mått "bra", bättre än på väldigt länge, i 2 veckor tills igår morse men så är det.

Jag hoppas jag blir piggare över helgen för nu har det dragit igång, det märktes idag.
Det blir 9-10 timmars arbetsdagar nästa vecka förutom helgen då jag slutar kl 15 både lör-sön.
Så alla krafter behövs så jag hoppas jag står på benen...

Imorrn slutar jag kl 15, henne jag ska jobba med vet vad hon ska göra.
Jag behöver aldrig fundera på nåt när vi jobbar för hon vet VAD hon ska göra å HUR man ska läsa av arbetet med påfyllning å dyl.

Väntar hem sambon om nån timme så jag ska gå å börja med middagen.
Idag blir det kycklinggryta med mango å paprika, ris till det.
Suverän mat att göra matlådor av !!

HA EN BRA KVÄLL !!!
 


 




Kommentarer

Populära inlägg