17 dec.....





Ledigheten lider mot sitt slut, nu väntar 6 intensiva dagar på jobbet.
Idag har det varit lite bättre om än att smärtan i halsen är hemsk men lite piggare är jag.
Tur att jag inte har svullna bihålor för det är fruktansvärt, både smärtan å att inte få luft.
Så jag har ju sluppit huvudvärk som man får när hela skallen är genomtäppt men å andra sidan hostar jag lite.
Får väl se hur det blir dagarna framöver.

Har iaf gjort det jag skulle idag.
Sanerat sovrummet på damm, hivat ut sängkläderna i kylan så kvalster å annat mög dör... 😖
Renbäddat, dammsugit å julpyntat, nu får det vara så.
Vi har ännu inte bestämt om vi ska ha gran el ej men vi får se.

Efter en stunds vila så åkte vi till "Börjes" i Tingsryd idag men det var inte mycket att ha...
Men fantastiskt vackert på hemväg i den "blå timmen".
Fantastiskt att se hur husen är dekorerade med ljus på alla vis man kan tänka sig.
Man ser verkligen vilka som tänkt till för att få det perfekt å vem som mest hängt upp det.

Pratade med italienskan tidigare ikväll, hon anländer Köpenhamn på tors kväll.
Hon flyger Catania-Berlin-Köpenhamn å sen tåg till moster i Lund.
Jag ser henne inte förrän sön kväll, när beror på när sambon kan sluta men vi hoppas han kommer iväg lite tidigare.
Hon är hemma till 29e, då flyger hon tillbaka till Sicilien, då via Köpenhamn-Milano-Catania. 

Lill-loppan har gått all in denna 1a julen i eget boende 😄
Hon har stöpt (!!) ljus, bakat lussekatter å pepparkakor.
Lagat lutfisk, bakat vörtbröd (!!) , gjort praliner (men dom blev lite aviga... 😉) å så frågade hon vad jag tog med hem för sill??
Jo, för hon skulle lägga in själv.....
Haha, jag har närt en riktig Mor Alma i Lönneberga under åren men kul att hon vill testa, nästa år kanske hon gör nåt annat 😄
Å nu har hon köpt sin allra 1a egna gran 😊


Nähä, nu får jag försöka kurera min hals så den håller i 6 dagar...
Tittar på Svenska hjältar galan, där riktiga hjältar får uppskattning 💖

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg