25e dec....





"När juldagsmorgon glimmar......"
Nja, så glimrande juldagsmorgon är det inte här, +3 å grått ute.
I stort sett hela Sverige har nog en vit jul utom Öland....
Hemma i Småland låg det ett täcke av fin pudersnö när vi åkte men här fanns icke en snöflinga när vi kom men så är det.

Söndagens jobbtimmar rusade iväg, jag trodde i min enfald att folk hade handlat klart å det mest skulle bli avhämtning men icke.
Mycket kunder trots att det bara var timmar kvar till julafton men när man kommer 13.50 dagen innan julafton å tror att man kan köpa vad som helst har man nog dålig koll på planeringen..... 😏

Väl hemma så plockade jag ner maten å väntade in sambon å sen körde vi.
Inte mycket folk ute på vägarna på kvällen den 23e, de flesta hade väl redan kommit dit de skulle.
En lätt middag hos mina föräldrar, krama om alla barnen å umgås en stund, sen blev det hem till lägenheten.

Julaftons morgon kom...
Julfrukost hos mina föräldrar, sen var vi där hela dagen.
Det enda jag såg på tv var "Kalle å hans vänner", sen umgicks jag med barnen.
Lill-loppan träffar jag ju lite då å då men sonen å framförallt italienskan träffar jag inte så ofta.
Det jag ville se kan jag kolla i efterhand isf, bättre ta vara på tiden med dom 💖

Syrran å lill-loppan fixade maten, jag tog hand om disken.
Julklappsutdelningen förättades av lill-loppan med assist av sambon.
Jag fick en nackmassagekudde av barnen å av sambon fick jag 4 nya däck med snygga fälgar till bilen.
Men dom ligger kvar hemma på Småland....
Tycker han e lite tetig, det hade ju bara varit att slå in varje hjul i julklappspapper å frakta dom hit 😄
Nja, dom ligger nog bäst kvar hemma.... 😊

Idag blir det juldagsfrukost hos mina föräldrar, sen splittras vi upp.
Syrran + gubbe drar vidare, barnen ska väl på sitt.
Tänkte göra en varmrökt laxpaj till middag bara, det räcker för idag.
Även idag är det ju juldagen en utgångskväll men det är längesen man stod å frös i en kö juldagskvällen.
Bättre ha det lugnt å skönt hemma...

Med årens gång har släkten tunnats ut så det finns inte så många att hälsa på längre.
Mina morföräldrar är döda sen länge, vår kära Viran gick bort förra året i augusti.
Jag har en kusin som kanske får nåt besök nån av dagarna men det är det enda.
Verkar bli rätt fint väder så en långpromenad kanske det kan bli.

Julhandeln avslutades i söndags eftermiddag, nu drar nästa köphysteri igång med mellandagsrean.
Men jag är inte en person som orkar trängas bland alla andra, möjligen man kan hitta nåt snyggt på nätet.

6 dagar kvar av året, nästa tisdag är det nytt år...
Ännu ett år har snart passerat, dags att börja summera det, se vad man upplevt under året.

GOD FORTSÄTTNING
PÅ JULEN !!! 
 





Kommentarer

Populära inlägg