20e dec......





Dan före dan, före dan, före dan, före dopparedagen har det blivit....
Eller nåt sånt iaf...... 😏
Nja, här har inte hänt så mycket , jag har ju jobbat i stort sett heldag i tisdags å full heldag igår.
Men idag fick jag ge mig.......
Vaknade 2.20 inatt med lite feber, slumrade bara lite då å då tills morgonen grydde så jag insåg att jag inte skulle orka jobba idag.
Fick meddela min arb.givare att jag inte orkade helt enkelt, nästa samtal gick till vårdcentralen.

Konstig när man ringar kl 6 å dom ringer upp 8.10 att man får en tid kl 15....
Men efter att frågat om det verkligen inte fanns nån tidigare tid så fick jag komma kl 10.
Men halsprovet var ju negativt även idag men sänkan är hög.
Jag är helt enkelt en vandrande virusbomb.......... 😖
Han ville likställa det med att jag hade influensa men det vet jag inte om det är fullt så illa.
Fick iaf hostmedicin utskrivet som jag tål, inte nå skit med morfin i.
Jag har nog lagt 600-700 på receptfria läkemedel denna veckan, med alvedon, Ipren, hostmedicin både receptfritt å på recept jag fick idag å halstabletter.
Men jag är tacksam att jag ändå har råd att lösa ut det, det finns dom som inte har det.

Nu ikväll har jag plockat ihop lite inför julen, packat ner sista julklapparna, röjt undan det som inte längre behövs.
Köpte en liten cypress-en som får fungera som julgranssubstitut, blev så fin med en liten slinga runtom å lite glitter.

Men jag ska försöka jobba resterande dagar iaf, sen blir det ledigt i 4 dagar.
Italienskan sitter på flyget från Berlin i detta nu, hon ringde när hon anlänt Berlin Tegel tidigare ikväll.
Hon fick lång väntan mellan flygen, 3.5 tim så hon ville prata bort lite tid med gamla mamma.... 😊

Nja, denna julveckan blev väl inte riktigt som jag tänkt mig men det blir det ju sällan.....




HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg