16e dec....


......... och 3e advent är här..... 💖
Bara 2 veckor kvar av detta året, ofattbart att ännu ett år snart har passerat.
Men mer om det i ett senare inlägg...

Jaha ja.....jobbade igår å det gick i 190 hela tiden så timmarna flög förbi å det var dags att stänga å åka hem.
Denna ledigheten var mer efterlängtad än vanligt, mycket pga den "tunga" veckan med migrän å annat.
Gudomligt skönt att komma hem, slänga in alla kläderna i tvättmaskinen, gå å ställa sig i duschen.
Lyxen med varmt rinnande vatten är enorm... 😊
Hade latmansmiddag igår, köpte färdiggrillade kamben å lite cole slaw på Maxi deli, bakade sötpotatis i ugnen å hade en fräsch sallad till.
Jag var rätt avslagen så det var skönt med nåt enkelt att fixa.



Har ju haft lite jobbiga nätter med att varm å kallsvettas omväxlande, i torsdags började jag känna irritation i halsen.
Hade gräsligt ont i halsen igår kväll, ont i handlederna å nacken.
Får alltid ont i nacken när jag har ont i halsen.
Haft en skitnatt med varm å kallsvettning, ont som faan i halsen så jag ringde faktiskt jourcentralen imorse så jag fick komma omgående.
Hon tog halsprov men det var inte halsfluss utan virus, bara att uthärda å stå ut helt enkelt...
Det var säkert en utlösande faktor till den intensiva migränen i tors morse, att jag höll på att bli sjuk.

Åt frukost på CG men det kunde jag avstått, hade varit bättre med frukost hemma.
Men det har kanske med att mina smaklökar inte är optimala idag, annars var det säkert gott.
Väl hemma hängde jag upp tvätt, sen blev det soffan i några timmar.
Men müslibullar har bakats, minimalt med arbete då assistenten gör det mesta jobbet.
Så nu stänger bageriet för denna julen...
Hade tänkt småpyssla med både det ena å det andra men har inte haft ork.
Imorrn är sista lediga dagen, sen är det jobb till sön kl 15 så det finns inte mycket tid el ork för sånt.
Det är inga stora grejer jag ska göra så det går väl, vi ska en sväng till "Börjes" imorrn oxå om jag orkar.

Ikväll blir det cowboygryta å quesedillas, köpte lite glass på affären till dessert.
Glass är skönt för halsen när den är lika rivig som en enbuske på alvaret.. 😖

Lite julmusik såhär 3e advent...
Bästa julskivan ever, "Svängjul" med Lasse Stefanz 😊

Vackra jultid

HA EN FIN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg