December.....





........ har gjort sitt intåg...
Årets sista månad är här å den mörkaste av alla.....
Idag har det knappt varit dagsljus öht, rackarns så skumt på morrn när jag körde till jobbet.
Men oxå den månad som är mest upplyst med alla ljus, belysningar överallt, tända ljus inne, varmt å ombonat. 
Nu väntar 30 dagar av ständig "festkänsla" innan året avslutas med ett hejdundrande fyrverkeri å ett nytt år ser sin början.
It's the most wonderful time of the year......... 💖

Om 9 dagar är det dags för festernas fest, Nobelfesten.
Frasande siden, gnistrande juveler, klirrande glas å bestick från Blå Hallen.

Sen kommer Lucia i den mörkaste natten av alla med sina ljus å skönsång.
Tycker synd om dagens barn som inte får den upplevelsen när alltfler ställer in av olika anledningar.
Tidsbrist tycker jag är svagt, VI hann med att både öva å genomföra det.
Skulle det vara av religiösa skäl av nåt slag tycker jag det är lika svagt.
Det är en lång tradition i Sverige även om Lucia var italienska å förmodligen katolik. 
Ser med glädje å kärlek tillbaka till både mitt eget lussefirande å barnens när de var små, otroligt ledsamt att det försvinner.

Julen med alla sina bestyr, allt blir vad man själv gör det till.
Bra förberedelser å inte så höga förväntningar så går det säkert jättebra.
Välj bort sånt som får en att må dåligt, man är faktiskt värd det.
Nyåret med reflektion av året som gått å tankar inför det nya.
Alltid lite vemodigt med Nyår, ännu ett år har passerat....... 💗

Har haft en bra dag på jobbet, jag var inte ens trött när vi gick därifrån, inte på det viset man kan va ibland så man håller på å rasa ihop.
Jätteskönt att ha nån dag man känner att man orkar, inte direkt nån huvudvärk å att man mår allmänt rätt ok.
Bytte om efter jobbet å drog på lite shoppingtur men den blev blygsam.
Inne på Dollarstore var det vääääldigt mycket folk kan jag säga, sjukt lång kö för att shoppa för hela 30 spänn !!!
Jag tycker det är en bra butik, mycket fint till heminredning för låg penning, galet snygga tavlor en del.
Mycket engångsartiklar för den som ska ha en större fest å inte vill diska i 2 dagar.
Vi har köpt underbara sängkläder på Dollarstore i Nybro, ljuvligt mjuk kvalité, lite på skoj kallade jag det för Växjös Ullared.
Men visst finns det skitsaker oxå men fantastiskt mycket fint till låg penning.
Men till Stadium orkade jag inte, det får vara till nån annan dag.

Men nu är det dags att hänga tvätt, lika underbart än att kunna tvätta sin egen tvätt.
Sambon kommer alldeles strax, pizzadegen ligger å jäser.
Idag blir det hembakad salamipizza, rödvin å sista av Tiramisun till dessert.

HA EN FIN
1a ADVENT !!!

Kommentarer

Populära inlägg