3e dec......





.......... står det i almanackan idag....
En skön söndagsmåndag som det är för oss som båda jobbet helgen.
Gårdagen gick i rasande takt på sjukhuset men eftermiddagen-kvällen var slitig.
Fick dom 3 tyngsta stationerna efter varann men försökte jobba med överkroppen som tyngd så att nacke-axlar skonades å jag lyckades rätt bra.
Däckade dock i soffan rätt omgående men med 7 arbetsdagar i ryggen är det kanske inte så konstigt.

Vaknade tidigt-tidigt på morgonen idag å hade svårt att somna om.
När kroppen är så trött å man legat några timmar blir man stel å det är smärtsamt att röra sig men jag slumrade av å till å sov en stund.
Klev upp ca 8.15, lika smidig som en gammal gisten ekplanka men tar man det lugnt å låter kroppen vakna i sin egen takt så går det skapligt.

Tog hand om det sista av tvätten från förra helgen, kollade lite på tv.
Ramlade in på "Black Jack", den gamla dansbandsfilmen från 1990 !!!!!!!
Å herrejävlar vilka kläder å frisyrer man hade då 😄😄😄
Nostalgi att titta på den iaf....

I eftermiddag har jag lagat en hel massa mat....
Tog upp 2 pkt köttfärs ur frysen när jag inte kunde sova imorse.
En del blev köttfärsbiffar vi haft till middag idag å matlådor senare i veckan.
Liten del blev 2 prt köttfärssås, bara att koka pasta senare i veckan till matlåda.
Så mina matlådor för veckan å 2 av 3 till sambon är fixade.
 
Å när jag ändå grisade ner spisen så gjorde jag baconströssel till den kommande soppan imorrn å pannkakor till morgondagens efterrätt.
De ska fyllas med nutella å banan tänkte jag.
Så jag har bara att fixa soppa imorrn, resten är klart.
Jätteskönt med så mycket förberedelser, underlättar enormt !!

Måste storhandla imorrn, finns inte ens en mjölkdroppe i kylen.
Tur jag har lite filmjölk till frukosten annars hade det blivit vatten till mackan å äggen.
Men jag anar att jag får googla receptet till soppan, det är illa när man måste googla sina egna recept...😄😄😄

Har tittat på sista avsnittet av "Vår tid är nu...", nu får man ju faan vänta i 10 MÅNADER innan man får se det sista.... 
Jaja, den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge sägs det men ibland får man vänta alldeles fööööööör länge...... 😖

Imorrn börjar ny arbetsvecka, bara att ställa klockan ikväll innan man lägger sig.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg