15e dec.......


Det är söndag å 3e advent....
Njaaaa.........natten blev "sådär", vi var uppe sent, såg på Bodyguard ända till långt över midnatt.
Då kan man tycka att man ska sova som en liten gris när morgonen kommer men så var icke fallet.
6.30 vaknade jag å så var det med det.....

Kollade Nyhetsmorgon, bakad bakeoff bröd till frukost å hade en skön frukoststund.
Men tiden rullar på så jag fick ge mig till affären å posta julkorten både inrikes å transatlantiskt.
Sen drog jag ut på en snabb promenad, 5 km även idag.
Genom skogen till bommen å tebaks.
Jätteskönt med rätt kläder, t o m så jag fick ta av mig pannbandet i skogen, det var alldeles vindstilla.
Läste att Öresundsbron var avstängd för hårda vindar men än märker vi inte av det här.
Har konfererat på telefon med både pappa å syster, vi får börja styra upp inför julen.

Imorrn ska jag baka en saffranskrans, det blir det sista så får det vara sen.
Italienarna landar på Kastrup tisdag eftermiddag men då ska hon fixa pass i Malmö, det går nämligen ut på onsdag !! 
Så man kan verkligen säga att hon utnyttjar det till sista dagen 😄
Sen är dom hos syrran till torsdag å kommer hit så åker vi allihop hem på lördag.
Tisdag eftermiddag ska jag handla sill å dyl, det jag kan handla innan, sen till frissan.
Ska bli ljuvligt skönt att få sätta sig å bli ompysslad å "pilliduttad"

"Pilliduttad" är ett uttryck som en bloggerska myntade när hon var cancersjuk.
Att nån pysslar om en, duttar i håret, fixar å donar.
Det är att bli "pilliduttad" 😊
Må hon vila i frid Ellinor 💗

Vi har inte bestämt än om vi ska ha gran eller ej, i-landsproblem de luxe....
Får fixa med sånt på onsdag, städa av lite till dom kommer.
Det blir hektiskt när dom väl är här, alla vill ha sin del av dom.
Så det är skönt att jag får 2 dygn med henne själv, sen lär det inte bli så mycket.
Det är ett år sen vi sågs, helt ofattbart att ännu ett år har passerat.
 
Så mycket mer händer nog inte denna dag.....
Det blir pommes å vildsvinskorv till middag idag.
Så kan det bli när man står i affären, tiltad i hjärnan å man inte vet vad man ska ha för middag 😊

HA EN BRA KVÄLL !!
 

Kommentarer

Populära inlägg