December.......





..... är här 💗
Årets mysigaste månad med alla sina ljus, både elektriska å levande å annat mys.
1a advent har redan passerat, om en dryg vecka så är det dags för festernas fest, den noblaste av dom alla, Nobelfesten.
En fest jag sitter bänkad vid från 16.20 till 22 tiden på kvällen.
Alla frasande sidenklänningar, gnistrande juveler å klirret från kristallglasen i Blå hallen.
Ja, vad är väl en bal på slottet ?? 😊
I ärlighetens namn tror jag det är rätt långtradigt att sitta där, oerhört mycket väntetid mellan alla happenings från maten till underhållningen.
Men visst, att få klä upp sig i en klänning a la Lars Wallin vore inte så dumt å få en högklassig makeup lagd😊

Lucia kommer efter med sina ljus i håret, en tradition som tyvärr håller på att dö ut.
Sorgligt då det är en sån fin högtid, är grymt avis på sambon som får förstklassig Luciatåg på jobbet.
Det är nån gymnasieskola som kommer å lussar för dom.

Syrran fyller 22a december, sen är det jul <3
Italienskan med pojkvän anländer 17e till Skåne så kommer dom hit ett par dagar senare innan det bär hem till ön.
Så vi blir många till jul därhemma.
Nyår är alltid vemodigt, ännu ett år har passerat, man får reflektera vad det gav å ett nytt oskrivet ligger framför oss.
Å så börjar det om....
Intet nytt sker under solen......  💗

Jag drog hem till ön i fredags morse, var inne på EKO hallen en snabbis på väg förbi Kalmar.
Riktigt skitväder var det att köra i, snöslasket vräkte på mot rutan men flera plusgrader så det blev som regn.
Väl hemma så körde jag mamma till frissan, åkte hem å plockade upp ljusstakar å annat ur förrådet.
Men en ljusstake funkade inte så det blev lite hipp som happ på fredagskvällen men en runda i staden på lör förmiddag fixade det mesta.
Hela eftermiddagen så städade jag å lill-loppan hjälpte mig att pynta nere hos mina föräldrar, klockan var över 6 innan jag-vi var hemma i min lägenhet igen.
Helt slut i rygg å ben,.... 😖
Så det blev en girlsnight hemma i soffan, lill-loppan letade upp Dirty Dancing på the good old VHS tape som vi tittade på 😄
Igår morse så duschade jag, fixade håret, åt frukost å sen körde jag hem till Småland.

För igår kväll så var vi på The Refreshments julkonsert på Växjö teater.
Det var riktigt tunggung där, att den 100 åriga teatern höll 😄
Det var min julklapp till sambon så nu är den förbrukad.
Jag hade sjukt ont i armar, axlar å bröstrygg igår efter städningen hos mina föräldrar så jag har varit i bättre skick men det gick ju, vi satt ju still 😉

Men jag var seg på förmiddagen idag, jag sov större delen av den.
Men sen gjorde jag en uppryckning, fixade det sista här hemma, in till stan, lämnade tillbaka madrasskydd på Jysk, det var dålig passform när jag skulle lägga i det där hemma i lördags.
En snabbhandling å sen till badet, det är ju måndag.
Svängde ihop en italiensk middag när jag kom hem med fylld pasta, bacon, babyspenat mm.
Jag hade grönsaker jag vill ta tillvara så då fick det bli så.

Nu får det bli lite tv innan sängen så får jag se vad det blir imorgon.....

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg