17e dec.......


Ja, jäklar vilken slutledningsförmåga jag har 😄
Vilket avslut det blev på Vår tid är nu......
Ett mycket värdigt slut, det slutade som det började fredsdagen -45 med en kyss mellan Kalle å Nina.

JA- Astrid dog..... å Gustav kommer att leva som homosexuell (garanterat)....
JA- John höll på å kidnappa både Christina å lilla Moa-Li under vapenhot men som jag skrev, Uno kom å räddade dom.
JA- Peter satte trots allt familjen före å hjälpte till att lösa skulden.
JA- Kalle stod upp för sig själv å öppnade krog med Angelo.
Men han följde oxå sitt hjärta å gifte om sig med Nina...
Å alla 3 syskonen började om igen för att driva Nina's såsom det var när serien startade även om Helga hade sitt örnöga över dom 😄

Hatten av för manusförfattarna för denna fantastiska tidsresa, ikväll var det ett program Bakom Vår tid är nu.... men tyvärr kom jag hem för sent, såg sista 10 min men ska se igen det.
Historierna bakom alla händelserna genom årtiondena, personer som inspirerat dom.
Ska tydligen komma fler program, det ska bli jätteintressant att se.

Njaaaaaaa......... natten var "sådär".....
Jag var fruktansvärt öm i skalpen på vä sida av huvudet igår, jag brukar vara lite öm men inte sååå öm som igår.
Jag försökte lossa det med lite massage men det blev bara värre så till slut så hade jag en grym skallavärk.
Så jag kunde inte somna så jag var vaken kl 1 när han kom hem.
Men han servade mig med 2 alvedon å vatten, sen lyckades jag somna vid 1.30 tiden.
Så morgonen var seg......

Men jag fixade till mig, sminkade mig t o m å gav mig till stan vid 13.40 ungf.
Först till Maxi å handla julmat, sen in till mitt gamla jobb å köpa olika sill å lite annat.
Men strömmingen var grov sill idag så det fick vara, jag vill inte ha så tjock å fet att det blivit sill av den.
Benen blir grövre å köttet får grövre textur å jag tycker inte det är gott.
Den ultimata vikten på en strömmingsflundra är 30-35 gr, 3 st på ett hekto.
Då är dom otroligt goda å fina, då är dom helt perfekta.

Hade köpt sushi i sushibaren på Maxi som jag åt som lunch i bilen, sen in till stan.
In på Åhléns å köpte halsduken jag tittat på hela hösten men rosagrå passar INTE till röda jackor men nu när jag fick en grå av sambon så passar den som handen i handsken... 😊
Gick runt lite å tittade bara, jag hade en timme kvar till frissan så jag slank in på Skåres kondis å tog en cappuccino å en liten kaka.
Sen till frissan.......

Åh du milde tid, så ljuvligt det var !!!
Hon är makalös med sin hårmassage, till slut så var jag halvt medvetslös av 6-7 omgångar i shamponeringen.
Men jäkla så snyggt det blev !!!
Som ni ser har jag en kraftig virvel mitt på hjässan, den kan jag sällan trolla bort men hon som står bakom fixar det ju med lite jobb.




Kl 19.20 var jag färdig !!!
Då åkte jag till klubben en stund, mest för att önska god jul å småprata lite.
Hade med mig en pastasallad med kyckling som jag åt där men jag åkte hem så jag var hemma strax efter 20.30.
Plocka in all mat, börjat småplocka inför städningen imorrn.

Italienskan + pojkvän har landat å befinner sig nu i Svea Rike hos syrran i Lund.
Dom lyfte 8.35 från Catania, mellanlandade i Venedig å landade i Köpenhamn 14.45 så det var inte nån lång resdag för dom idag.

Men nu börjar det bli dags att runda av dagen, gå å sminka av mig...
Imorrn blir det att städa av, tvätta, julpynta det sista så får det vara bra med det.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg