16e dec.......


Då är det dags för det allra, allra sista avsnittet av Vår tid är nu....
Denna fantastiska tidsresa SVT skildrat från fredsdagen i maj -45 fram till 70 talet dom befinner sig nu.
Jag har sett varenda minut av alla avsnitt, helt fantastiskt att fått följa det.
Dock är det inte samma stilkänsla nu, jag är som bekant ett STORT fan av 40-50 tals stilen (gud så stiliga alla var......suck...) å mycket kan man säga om 70 talet men snyggt var det inte 😖

Nu kommer det en specialversion nästa jul med 4 avsnitt som ska utspela sig mellan säsong 1 å 2 men detta är ju det sista ordinarie, dom gör ju inte fler säsonger för det kommer för nära i nutid..
Så hur kommer det knytas ihop??

Dör Astrid i sin leukemi??
Jag tror det, ytterst få överlevde cancer på den tiden, idag är det 8 av 10 men då kanske det var 3 av 10 som överlevde.
Men man vet aldrig, hon kanske får tillhöra den skaran.
Om hon dör tror jag Gustav kommer leva som homosexuell i fortsättningen då dom tog bort diagnos  psykisk störning för homosexualitet sent 70 tal.

Kommer Kalle stå upp för sig själv å anta Angelos erbjudande om partnerskap i en restaurang eller följer han Nina's vilja som han alltid gjort??
Jag tror Angelo går in som delägare alt köper hela Nina's och blir ägare för att rädda dom.
Jag tror Peter trots allt låter familjen gå före ett kompanjonskap med Mirko.
Alternativ att Nina trots allt säljer å följer med Kalle till Angelo's restaurang.
Å blir Nina å Kalle ett par igen??
50-50 säger jag, heeeeeeeeeeelt omöjligt att gissa.....

Å vad hittar John på??
Kan han locka tillbaka Christina??
Kommer han kidnappa lilla Moa-Li??
Kanske mördar henne som hämnd??
Han är ju för faan en psykopat......
Jag tror Uno dyker upp i rätt ögonblick å räddar dom, hon har varit med om för mycket för att lockas tillbaka.
Tror att Christina å Uno blir ett par till slut iaf.

Får Margareta jobb i Palmes regering??
Ajjemän, säkert som amen i kyrkan 😄

Ni fattar att min hjärna har gått på högvarv sen förra avsnittet, jag kommer att sitta naglad framför tv'n ikväll mellan kl 20-21 😄😄
Tur jag är ensam hemma så jag slipper störande kommentarer, han jobbar nämligen kväll denna veckan 😄
Jag kommer att sakna den serien, en helt fantastiskt tidsresa, det bästa SVT producerat på många, många år....... 💗

Kl 21 ikväll får vi veta vilka av mina slutsatser som slår in (kanske blir nåt heeeeeelt annat 😄), jag hoppas verkligen inte att dom lämnar händelser öppna för att man själv ska få dra sina slutsatser utan att dom knyter ihop allt.

Men nu är det dags för frukost 😊

HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

Populära inlägg