18e dec.....





"Nu har vi ljus, här i vårt hus, julen är kommen hopp tra-la-la-la....." 
Ja, nu är det jul i huset, julstöket är över.
Å jäklars i min lilla låda, idag åkte soffmattan ut, (äntligen !!!)  har varit jättefint väder å lite blåst så altanräcket hade torkat till.

I-landsproblemet med granens vara eller icke vara är löst.....
Förra året hade vi en riktig Disneygran å sen åkte vi hem till Öland.
När vi kom hem igen skulle jag vattna den, råååååkade stöta till en gren å RASSEL.....90% av alla barren låg på golvet...suck.....
Å det är ju så, granen slukar vatten i mängder första dagarna å är man inte hemma så torkar den upp.
Så ska vi ha en gran får man ta in den 6-7 dagar innan å vattendra den innan man åker iväg så jag fixade en annan lösning.




En liten silvertall (tror jag det heter..) i kruka som klarar att man är borta några dagar.
Hade ett gäng små kulor och en batterislinga så så enkelt var det !!
Virade lite guldglitter i toppen som "stjärna" 😊
Tips till den som är trångbodd eller inte har råd att köpa en stor gran.

I övr så har det städats, städats, tvättats, moppats å pyntats.
Så nu får det vara till jul, vi är ju egt inte hemma men skönt när man kommer hem till mellandagarna å nyår.
Jag njuter av ett rent å vackert hem, jag mår psykiskt dåligt av stök, oreda å sunkighet. 

Men det var så fint väder att jag drog ut på en 5 km promenad när jag var klar även att jag var rätt trött i ryggen.
Men det tog 3-4 min längre att gå av ovanstående anledning men ljuvligt att gå utan handskar å pannbandet åkte av å på mellan varven.
Väl hemma blev det ett pass ryggympa så jag var rätt mör.
La mig att vila, råkade sova nån timme men det behövdes.

Jag är ju med i både Klimakteriekärringar å Fibromyalgigrupp på fb å jag inser vilken otrolig tur jag haft som fått rätt medicin direkt å sluppit mixtra med än det ena å än det andra.
Mina hormontabl, Novofem, funkar kanon, det är i slutet av en karta jag kan bli lite varm nattetid men annars har jag inga problem av det.
Att jag fått Gabapentin mot fibromyalgin å att det funkar till 80% iaf.
Nu fattar jag inte hur jag kunde jobba aug-sept heltid med den oerhörda smärta jag hade, att röra sig som en långsam, rostig robot så att vara smärtfri till 80% är fantastiskt !!

Även om jag får ont som efter idag, efter Göteborgsresan mm men så är det, gör man nåt utöver det vanliga så får man betala för det.
Man kan ju ta alvedon 2-3 dagar kontinuerligt så hjälper det mycket.
Det är fingrarna, mest vä hand som bråkar mest.
Jag har börjat rodna över fingerlederna på vä långfinger, det som alltid varit värst å det är inte bra... 😖

Men nu ska jag ägna all min uppmärksamhet till Svenska hjältar galan.
Dessa alldeles vanliga människor som verkligen uträttar hjältedåd i vardagen 💖

HA EN BRA KVÄLL !!





 
 

Kommentarer

Populära inlägg