4e december......





..... står det i almanackan idag.
Snön har smält, nu är skitigt till max ute igen 😖
Föredrar -1 ute så det är torrt men så är det, inte mycket att göra åt.

Igår hände inte mycket....
Jag sov större delen av dagen i 2-3 omgångar, tröttheten var förlamande.
Som jag förutspådde innan jag slutade så kommer tröttheten när man inte måste pressa sig å hålla sig över vattenytan.
Förra veckan hade jag ju lite att göra varje dag å helgen var intensiv men igår gick var tröttheten extrem.

Dels att jag jobbat å pressat mig så hårt sista 4 åren men oxå fibromyalgin som gör det.
Å fibromyalgin har jag ju haft i minst 20, kanske 25 år men det har ju drivits på å eskalerat enormt av sista årens dubbeljobbande å annan stress.
Mycket hänger ihop, s k samsjuklighet, att man har fler sjukdomar t ex artros som jag har, jag har ju oxå nerslitna diskar i stort sett hela ryggraden å allt påverkar.
Liten skolios till det...
Lägg till spänningshuvudvärk 24/7 i olika styrka så är det kanske inte så konstigt att jag är trött.

Men idag har jag hållit mig i rörelse.
Började dagen med en tur till affären för komplettering till dagens göromål.
Jag har bakat engelska muffins för 1a gången nånsin, nu återstår att se om dom är lika goda som dom jag åt i USA.
Ett ölglas modell större fick agera stansmått då jag inte hade nåt som passade men det gick bra.
Dom ska provsmakas imorrn kväll till morotssoppan jag ska göra till middag.
Tänkte göra lyxig frukost nån söndag, egg royale med pocherat ägg, smörstekt spenat , hollandaisesås å paprikapulver.
Det är originalreceptet men man kan ju göra som man vill, jag avstår nog såsen tror jag.

Middag blev broccoligratäng å nystekta färsbiffar.
Svårt att variera middagarna , hjärnan är lite trög just nu.
Men det blev jättegott, jag har ju en sjuk sambo hemma så aptiten är sådär.
Han bor i soffan 24 tim/dygn, dels kan han inte ligga i sängen för han hostar som ett gammalt tröskverk å så får jag ju sova när jag inte blir väckt av hans brölande titt som tätt....
Han är dessutom totalt genomtäppt så det är vissa språkförbistringar nu.
Mansförkylning ni vet.......

Bara jag inte åker dit på det innan fredag så är jag tacksam, då drar jag å pinglan B till Göteborg.
Ska bli jättekul att komma iväg, vi har inte varit iväg nånstans sen semestern.
Julmarknad på Liseberg, åka Paddan, bo på hotell, äta lyxig hotellfrukost, gå på stan i ett julpyntat Göteborg innan tåget går hem igen vid 16 tiden på lördag.
Det blir intensivt å jag lär få "betala" för det sön-mån men det är det värt.
Så mycket man skulle vilja hinna med som Majorna, den gamla delen av Göteborg mm.

Jag har bara varit i Göteborg 3 ggr, en gång i november å 2 ggr i april.
Så jag har aldrig varit på Liseberg faktiskt.
När jag talar om det för folk verkar dom tro att jag är ett UFO typ.....
Men jag har aldrig haft anledning att åka till Göteborg, jag har aldrig känt nån där att hälsa på osv.
Lättare för oss på ostkusten att åka upp till Stockholm istället .

Det är 2 år idag sen vi var i Köpenhamn över dagen på julshopping å julmarknad på Tivoli.
En intensiv men galet kul dag , ack så trötta vi var på tåget hem 😄
Å jag höll inte på att bli insläppt i Svedala för jag hade inte en tanke på att ta med passet, vi skulle ju bara till Danmark....... 😔
Men till Göteborg behöver man inget pass iaf 😄

Imorrn blir det nålar igen, vi ska köra fram till jul så får vi se sen.
Handla lite å så förbereda inför Göteborgsresan blir det.

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

  1. Nu blir jag allt lite avis att du ska åka till Göteborg.
    Det är så länge sedan jag sist var där, älskar den stan.
    En helt annan mentalitet än i Stockholm.
    Jag bodde i Göteborg när jag var yngre och trivdes gott där.
    Jobbade i Majorna.
    Mm det var tider det!

    Hoppas du slipper förkylning så du kan njuta fullt ut av vad staden har att erbjuda!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg