28e dec.........





Bara 3 dagar kvar av detta året...

Det har varit 2 rätt inaktiva dagar här.
Igår natt inträffade nåt alldeles ofattbart, jag sov NIO timmar i sträck !!!
Jag var inte ens uppe å kissade utan sov nonstop, det är extremt sällsynt.
Men plötsligt händer det......... 😆
Man kanske skulle köpt sig en triss igår??!!

Åkte till affären å köpte jäst, slängde ihop en deg till hålkakor.
Ett släng-i-vad-du-har bröd....... 😊
Med skinkspad, morötter å äpple.
Det liknade mer 4 tjocka badringar som dom pöste upp men rackarns så goda dom blev !!

Men så sov jag sämre inatt, har varit lite halvzombie hela dagen.
Men nu har jag tagit en välgörande dusch, putsat ögonbrynen, satt lite färg på dom.
Försöker få ihop en nyårsmeny, blir nog åt skaldjurshållet.
Inte så lyxigt som det låter, blir nog toast med cremé fraiche, rödlök å forellrom till förrätt, krämig kräftsoppa till huvudrätt å chokladfondant till efterätt (sambons favorit)

Jag är lite "mätt" på kött nu faktiskt efter julen, trots att jag älskar kött.
Nyårsdagen blir det nog kyckling i nån form, kyckling är ju lättare kött än fläsk å nöt.
Ikväll blir det italienskt, fylld pasta, vitlöksfräst babyspenat, knaprigt bacon, cocktailtomater, pesto.
På tal om Italien....
Vid 15.30 tiden så landade dotter å svärson på Sicilien så nu är dom hemma igen.
Idag flög dom via Düsseldorf. lämnade Köpenhamn vid 9 tiden idag så även idag var restiden kort.
Men imorrn får det hända nåt.....
En tur till stan å handla lite inför nyår, komma ut lite.

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg