22a dec....





Bara 2 dagar kvar till julafton.....
Ja, december har rasslat iväg som en skallerorm på jakt å nu är det bara 2 dagar kvar till jul.
Kl 05.19 imorse så inträffade dessutom midvintersolståndet, årets mörkaste tid är över.
Nu dröjer det juh till in i mitten av januari innan man märker att det blir längre dagar men jag tycker att redan efter nyår så blir dagsljuset ljusare å det är alltid nåt.
Samtidigt blir jag jävligt trött på folk som gnäller om att dom vill ha vår NU.....
Var tacksam för de 4 årstiderna å njut av dom, jag tror att vi nordbor skulle bli uttråkade om det alltid var samma temperatur.

Å våren är knappast nån njutbar tid, de är få dagar som man kan sitta i lä i solen.
Kan man det är det ofta kallt ändå...
Svinkallt å blåsigt så skenet bedrar....
Min tid är sensommar-tidig höst, då mår jag som allra bäst 😊
Sommaren är fylld av måsten å krav, att sitta ute, att göra si, att göra så å man får bara dåligt samvete om man inte orkar-hinner eller på annat sätt kan infria förväntningarna att allt ska vara så fucking fantastiskt !!

I fredags blev det ett studiebesök på Volvo då den italienska svärsonen själv jobbar med lastbilar-bussar så han önskade se det å det fick han.
Sen var vi rätt möra allihop så det blev vila, middag å tv resten av eftermiddag-kväll.
Igår morse så åt vi frukost, packade bilen full å drog hem till ön.
I hällregn å tjockdimma........ 😖
Fy farao så tråkigt väder. det regnade preciiiiis hela vägen !!!

Vi hade ju bestämt att vi skulle ha kroppkaksfest när hon nu kom hem å han fick smaka Ölands nationalrätt.
Det gick hem, han åt 3 st !!! 😄
Inte illa av en sicilianare som smakar kroppkakor 1a gången !!
Han har oxå ätit julskinka för 1a gången å smakat julmust.
Så får vi se vad det blir för flera kulinariska upplevelser under julhelgen  😄

Det var såååååå gott så det var inte sant !!
Förmodligen var det sista gången vi åt kroppkakor där hemma allihopa med tanke på våra föräldrars hälsa så det var roligt att det blev så lyckat.

Idag anlände syrran + gubbe, det är ju dessutom hennes födelsedag så idag fyller hon 56 år.
Så det har varit födelsedagsfika å middag där å lite socialt umgänge.
Alla barnen tillsammans igen, ett år sen sist.....
Sonen kommer å går lite då å då, trots att det är jul så är det kompishäng iaf 😊

Imorrn blir det en sväng i stan, kolla lite butiker osv å sen ska vi ner ett ärende till Färjestaden.
Skönt med ett avbrott i kalasandet för på tisdag är det ju JUL 💕
Har inte mått så bra sista dagarna, rent ut sagt skit.......
Sovit jättedåligt, varit varm om nätterna, en virusamöba som ligger å lurar i bakgrunden å gör sitt till så jag har mått bättre.
Men imorrn börjar jag på ny hormonkarta så jag hoppas det går över nu å man blir normal igen (vad det nu är...??) 
Men nu ska jag sminka av mig å gå till sängs så hoppas jag att jag är piggare imorrn....

HA EN BRA KVÄLL
Å SOV GOTT !!




Kommentarer

Populära inlägg