25e dec.....





Juldagen är här å snart är den oxå förbi om ett par timmar...
Har varit intensiva dagar som förväntat så jag är ganska trött, mest mentalt.
Syrran fixade maten å jag har diskat morgon-kväll (finns ingen diskmaskin..) efter matlagning å 10 pers sen i lör eftermiddag men ikväll var vi "bara" 6 pers.
Jag tycker det är en baggis att handdiska, jag diskar kanske 30-40% för hand därhemma men det är skillnad efter 2 pers än efter 10 !!
Så jag kommer uppskatta diskmaskinen när vi kommer hem imorrn 😃

Men det har varit mysigt att umgås så mycket med alla 3 barnen samtidigt som har lättat upp det.
Att ha person med Alzheimers i familjen är att ha en kombo av en förbannad tonåring å en tjurig 3 åring.
Det är beundransvärt att pappa orkat så länge men det är nog en kort tidsfråga tills det inte går längre.
Jag gjorde upp en matlista t o m söndag med vad dom ska äta av resterna å vilken dag med tanke på vad som är äldst.
Jag skrev var det står nånstans å hur dom ska värma-laga det, jag satte etiketter på matförpackningarna  för dom ska veta vad det innehåller å slippa leta.
Mer kan jag inte göra......

Julafton förlöpte som förväntat, dock blev jag lite besviken på midnattsmässan, det var inte som det var förr.
Kyrkan blev full till sist men det tog till ca 22.50, förr om åren så var det fullsatt redan vid 22.30.
Men allt förändras......... 

Imorrn blir det att plocka ihop, åker vid 13.45.
Ska skjutsa in italienskan + pojkvän till tåget i Kalmar för vidare färd till syrran i Lund.
Där är dom på fredag så får dom kliva upp i arla ottan (typ 04.30) på lördag för färd mot Copenhagen, flyget går kl 9 så senast 7 måste dom checkat in.
Vi beger oss mot Småland, ingen av oss har jobb kvar detta året men vill hem å ta hand om det.
Har mycket att röja upp här men får åka hem i mitten av januari å ta hand om det då, får ju även plocka ner julen hemma hos dom.
En dryg vecka senare är det dags att fira sonens 20 årsdag så då blir det fullt upp igen.

Men än är det några dagar kvar av detta året, snart har ännu ett år passerat.
Men det återkommer jag till i helgen när det är dags att knyta ihop året.
Men nu får det snart bli sängen, är grymt trött så vilan är välbehövlig.

Sista kvällen hemma....

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg