Då......





......... har jag passerat in i det 54e levnadsåret.......
En riktigt varm dag igår, låg på +25-26 grader hela dagen.
Efter mycket om å men så fick vi ut mina föräldrar så vi kunde sitta ute å fika i det fantastiska vädret.
Lill-loppan jobbade men käre sonen dök upp å fikade med oss 💗
Jag bakade en enkel tårta, det har varit mycket tårta med pappas födelsedag i måndags så det fick bli enkelt.
Bakade en sockerkaksbotten i en Kaiserform, fyllde med kokt vaniljkräm blandat med lite vispad grädde.
Hallon, blåbär å jordgubbar, rostad mandelflagor.

Jag fick ju en Fit bit charge 3 (aktivitetsklocka) av sambon redan 7e juni i födelsedagspresent.
Jag fick pengar av mina föräldrar, en bok "Solsken och parmesan" samt lotter av syrran som hon skickat till lill-loppan för vidare befordran 😊
Sen hem å duscha, göra sig presentabel för middag på byn med kusinens å hans fru.
Moules frites förstås när det finns på menyn, har inte ätit det sen jag å pinglan B var i Gbg i december så det var riktigt gott.
Ett gott kallt vitt vin till det satt som en smäck 😄
En alldeles fantastisk solnedgång krönte den 53e födelsedagen 💗






Denna dag började vid 7 tiden, vaknade helt snurrig å stel som en ekplanka 😖
Hade ju tvättid kl 7 så det var bara att asa sig ner dit med allt.
Men man ska vara riktigt vaken, jag hällde tvättmedel i sköljmedelsfacket så jag fick torka ur det, när jag skulle hämta upp sista tvätten så hade jag glömt starta den maskinen så då tog det ytterligare 50 min......
Ja, herrejävlar vilken morgon..... 😖

Sen ringde min pappa, hans mobil hade lagt av å han är ju helt lost utan den då han är så långsam att hinna till den fasta telefonen.
Han kopplar ju över den fasta till mobilen så han alltid har telefonen med sig.
Han misstänkte batteriet för han hade fått ladda ofta sista tiden, den telefonen är väl sådär en 8-9 år gammal.
Så jag fick fara kors å tvärs över stan på cykeln för att fixa det men det fanns batteri att köpa så jag fick ringa sonen å informera att han får hjälpa honom med det när det kommer.
"suuuuuck........"
Termometern stod på +  27 idag så det var lätt ljummet kan jag säga.
Jag har fått väldigt mycket sol sista 2 dagarna trots att vi inte "solat" så jag behövde vila bröst-ansikte från solen idag.
En båtringad klänning löste det problemet enkelt.

Stränderna i Borgholm å Köpingsvik har varit packade med folk idag så det var inget alternativ så vi plockade av taket på Saaben å drog norrut.
Till Sandvik på nv sidan å min gamla arbetsplats från den tunga året 2012 💔
Fantastiskt att ha den utsikten nästan varje dag i 6 mån 💗
Det var en lisa för en trasig själ likväl det är det idag för en stressad hjärna.
Den karga setnkusten, utsikten mot Blå Jungfrun å ett glittrande Kalmarsund.





 En enorm Ölandskruka står vid kajen fylld med blommor.

 Har tagit hand om tvätten, börjat plocka ner kläderna igen.
Imorrn bär det hem till Småland igen, ett stopp hos kära moster för att se henens nya lägenhet strax norr om Kalmar.
En morgonrunda är planerad men det beror på jur stel jag är när jag vaknar, det är ju det som styr.
Det har bara blivit en runda här men å andra sidan så har vi gått, gått, gått å cyklat så vi har rört oss ändå men iaf.

Å imorrn fyller italienskan 29 år 💗 

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg