Halva.....

Nedanför Strand Hotell sön kväll 💗
........ juli har passerat......
Fick en smärre chock imorse när jag insåg att det var torsdag, liksom redan??!! 😲
Frågade sambon om det verkligen stämde men jo, det gjorde det....

Vi har ju hemester å det har vi verkligen.
I tis var vi ute å cyklade rätt mycket, cyklade bort till Sollidens grindar å tillbaka, runt större delen av Borgholm, hamnade hos kusinen en stund osv.
En fin kväll men det mulnade på så himlen blev lite mörk men mäktig 💗
Väl hemma så tittade vi på Victoriakonserten men nja, det har ju varit betydligt bättre men under rådande omständigheter så fanns ju inget annat att göra.
Jag var inte imponerad av arrangemanget men det är min åsikt.

Jag drog ut en runda på morgonen igår, då årets Victorialopp var inställt så fick man genomföra sitt eget.
Gå-lunka-löp-cykla-inlines-rullskidor eller vad som 9.2 km el valfri sträcka så för mig blev det halva sträckan, 4.5 km.
Passerar Sjöstugeviken, Blå Rör, rundade Björkviken å tillbaka till stan.

Senare tog vi en citypromenad, landade nere på solsängarna nedanför Strand Hotell där även ovanstående kort är taget.
Det står 4-5 vita solsängar-stolar i plast som man får nyttja, så gudomligt skönt att sitta där, höra vågorna rulla in, se solnedgången på kvällen.
Att bara sitta där å låta all hjärnstress rinna av en är en lisa för själen 💗
Det där med snygg frisyr på en ö där det ständigt blåser behöver man inte bry sig om, jag har döpt den till semesterfrisyren 😄

Vi tog lunch på Himla-Gott, det var himla gott 😄

Däremellan får vi sticka in besök hos mina föräldrar ett par gånger om dagen för att titta till dom å kanske hjälpa till med nåt.
Men igår fick jag på messenger från en danspingla från Småland, hon har ju hittat min gamla danskompis H från Färjestaden att kila ihop med nu.
Å han har stugor i Äleklinta så det blev ett synnerligen spontant besök där uppe.
Plockade av taket på Saaben å drog iväg, en ljuvlig kväll 💗💗💗
 Världens vackraste plats 💖
Äleklinta, nv Öland

Terazza de la Äleklinta 💗
 Go´fika 😊

Jag fick ihop några steg från morgonens löprunda till midnatt 😄
Så klockan var nästan midnatt innan vi var hemma men jag vaknade med krampkänning i ena vaden inatt, förmodligen pga de många stegen igår.

Idag planerade vi en dag på stranden.........
Jag har ju bara sådär 200 m till närmaste badstrand men nja, det var inte bästa dagen att vara där.
Kall, kall, frisk nordanvind men vi satt ju med ryggen mot vinden men jag fick ta en handduk runt rygg-nacke för att inte fördärva mig av den kalla blåsten.
Av de fåtal som badade av yngre version så var det nog ingen vidare värme i vattnet å jag har aldrig sett så mycket "påklätt" folk på playan som idag så efter 1.5 tim gav vi upp.
Hem å äta lunch, ner på stan för en glass å där var rena Greklandsvärmen.... puh....
Helt ofattbart hur det kanske skilja så mycket på några hundra meter.

Men nu är vi hemma, blir enkel middag senare, sen titta på "Dansa hemma" , ikväll är det Streaplers som spelar.
Kanske danskompis H å danspinglan dyker upp, då blir det lite fika, en promenad till hamnen el nåt annat så kvällen går nog den oxå.

Å imorrn är det 17e juli.......