Juli.........


.. börjar lida mot sitt slut....
Ett drygt dygn kvar av högsommaren som inte har varit så värst högsommrigt vädermässigt.
De som haft bäst väder är trots allt Öland med nåt undantag kanske.
På lördag går vi in i augusti som numera är min favoritmånad.
Turisterna har åkt hem, allt lugnar ner sig, det är ftf varmt å skönt men helt kravlöst i kontrast mot allt som ska pressas in under juli.
Nu är detta året annorlunda, jag hoppas många inser det fantastiska att semestra i Sverige å inte hetsa i jakten på utlandsresor kommande år.
Men det slår väl inte lika högt statusmässigt antar jag.....

Idag är vädret värre än värst, idag har jag faktiskt frusit.
Det var skapligt på morgonen, jag körde värsta städrejset i turbofart under 90 min.
Sen drog jag ur sängkläderna å skulle slänga ut dom på altanen.
Då kom störtregnet......
När det väl slutat så blev det liksom: uuut !! NUUUUU!!!
Men vi hann precis skaka det klart så började det stänka igen.
Så idag så regnar det en gång i kvarten typ......
Mellan varven så packade jag grejer till morgondagen så inget glöms.
Har jag sagt att min superpower är effektivitet??!! 😄

En dusch på det så jag var presentabel för vidare åtaganden.
Jag "städade" ju mitt badrumsskåp sista veckan i juni, jag samlade ihop alla små provpåsar jag fått under en tid i div tidningar, ibland sitter de 2 st i samma tidning.
Jag sorterade upp dom, makeup för sig, hudvård för sig så jag hade nog ca 25 st hudvård å kanske 15 makeup.
Nu ser jag slutet på högen, jag har ett par påsar kvar, sen är dom förbrukade.
Jag har klarat mig en månad på alla dom påsarna så det är ju bra 😊
Idag använde jag Young activating concentrate...... 😄
Sen Revitalift Laser...
Laser??!! Wtf typ..... 😖
Liksom...... vem faan försöker man lura??!! 😕
Å vem blir lurad egentligen ??
Mja...... tål att tänkas på.... 😉

Handlade på Maxi, fick se priset på svenska kantareller.
TREHUNDRAFYRTINIO SPÄNN kilot!!!!
Då är det värt att åka nån mil hit å dit för att få tag dom små rackarna....
Vidare till Sir James å få nålar men då blev jag riktigt frusen.
Man ligger ju med bar överkropp, kan ju inte rätt gärna ha en filt på sig när man har 10 cm långa nålar vippar på ryggen.
Så väl hemma så fick jag dra på mig en fleecejacka men börjar få upp värmen nu.

3e maskinen tvätt snurrar, vi hade inte ens en sunkig strumpa när vi kom hem förra söndagen från ön så nu var det dags att tvätta lite.
Ikväll blir det att packa vidare, imorrn bitti ska jag baka blåbärsbullar med vaniljkräm, sen drar vi hem till ön.
Syrran + gubbe kom igår, min moster dyker upp imorrn så det blir fullt hus i helgen.

Middag ikväll blir pannkakor med hemkokt jordgubbssylt.
Jag ids bara inte laga nåt mer avancerat, får väl ta en macka om vi inte blir mätta.

HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg