Idag....




..... för 29 år sedan så föddes en liten tjej kl 21.47, 3 220 gr tung å sådär en halvmeter lång 💗
Så idag säger vi GRATTIS till Linn på 29 års dagen !!!!
Alltså.....fatta !!
Nästa år har jag en unge som fyller TRETTI !!!
Hur faan gick det till typ??!!! 😖
Det är hisnande hur fort det gått när man ser bakåt men se framåt 30 år, då är jag 83 !!
Men jippie liksom........ eller inte.... 😖
Jaja, det är bara att hänga med, nåt annat alternativ finns ju inte.

Hon fick hjärnhinneinflammation 16 mån gammal men klarade sig undan allvarliga men med blotta förskräckelsen.
Hon har ett ben som är lite annorlunda samt att hon har haft lite svårt att lära sig att läsa.
Vem vet, det kanske blev av meningiten, det förblev ju "obehandlad" (antibiotika men dom visste inte vad dom behandlade mot ) i några dagar då hon lurade läkarna att hon inte hade de klassiska symptomen.
Så därav fick hon börja rida för att få benet i bättre balans å nu har hon varit i Italien i 10 år i augusti.
2 år utanför Verona hos Lorenzo Toscano, 8 år hos hans lillebror Paolo på Sicilien.
Men hon har även sprungit Lilla Victorialoppet och åkt skidor faktiskt 😄






 På bröllop med pojkvän Massi 💕
Då är vi tillbaka i Lingonriket........
Vi åkte under förmiddagen för att undvika köer å det gick hyfsat bra.
Lite tjockt här å där men det flöt på.
Ett stopp hos min moster för att se hennes nya lägenhet samt uppvakta på 75 årsdagen lite i förväg.
Vi var åter hemma at the Lakehouse vid 14.30 ca.
Plockade upp det mest nödvändiga, sen har jag tagit det vart efter, nu är det bara kläderna kvar.
Men allt är rent så det är bara att lägga in det igen.
En jäkla tur att man bor ute på bonnvischan, långt från glasskiosker å fika runt varje gathörn....

Födelsedagsveckan är ju en vecka med mycket fika men det får man ta men nu blir det lite striktare framöver.
Där hemma kan man gå ner eller cykla å ta en glass i solnedgången i hamnen osv.
Här är det ju inte direkt så att "vi tar å cyklar in till Växjö..." , det är ju liksom TVÅ MIL in.
Det är inte så långt men man ska hem igen.........
Å Ingelstad är ju inte direkt sommarcity nr 1 om man så säger så här är vi hemma om kvällarna för det mesta.
Vi har ju dansen men i år är det ju ingen så då blir det hemma, på gott å ont men så är det.

Nu njuter jag mer av sommarlivet där hemma än när jag levde där.
Jag har sen -01 jobbat med serviceyrke, du är omgärdad av folk preciiiiiiis hela tiden, ett jäkla surrande.
Då är man inte sugen att dra ner på stan när man slutat utan det är ljuvligt skönt att ligga hemma på soffan, softa framför tv'n eller sitta på en sval balkong å ha det lugnt å tyst runt sig.
Dessutom var jag ju rätt ensam, att själv gå ner på stan var inte så lockande.
Jag behöver absolut inte sällskap varenda sekund, jag har stort behov av egentid men det är inte så kul att se andra i par eller sällskap, skratta och ha skoj när man själv är ensam.
Då är det lättare att stanna hemma......
Så på så sätt så återupptäcker man sin hemstad igen....

Men vi får se till att ha lite hemester även här i Småland, jag ska höra mig för lite vad som finns utöver det vi redan varit på.
Men imorrn efter frukost ska jag ut i skogen å se om jag hittar blåbär, äntligen !!!
Men det ska komma in massivt regn på eftermiddagen, lokalt mycket stora mängder så det får bli direkt efter frukost.
Handla i stan kan jag göra i spöregn, det gör inget men att bli halvdränkt i skogen kan jag undvara.

Middag ikväll blir kebabspett, vildris å sallad.
Det har varit enkel mat i veckan å sommarmat ska vara enkel.
Vi har ätit pasta å potatis i veckan, ska bli gott med ris ikväll.

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg