Juli........





.......... är här.... 💗
Den kom med ky.....ööööh.....svalare väder å mycket friska vindar....
Lill-loppan började jobba i måndags efter 3 veckors semester, hon hade ju perfekt semesterväder för att vara så tidigt på säsongen.
De första två veckorna var det blandad kompott men förra veckan kunde hon inte klaga på.

Vad väntas då av Juli??
Tja, inte mycket....... 😞
Det blir en tung sommar, jag fick ha 2 bra somrar med riktig semester, att vara arbetslös är inte semester.
Vi hade plockat ut roliga danser vi skulle gå på men av det blir inget.
Inga marknader finns när jag för en gångs skull kunde fått gå på några när jag jobbat my a** av mig under somrarna sen 2010.
Det finns inget som gör avbrott i vardagen trots att det är sommar.
Det blir den veckan vi är hemma på ön, det blir vår semester men då har man annat man måste göra.
Försöka hjälpa mina föräldrar lite men visst ska jag försöka njuta oxå.

Juli är ju våran familjs stora födelsedagsmånad.
Mån 13e fyller pappa hela 89 år.....
Som sambon uttryckte det: fattar du egentligen HUR gammal han är??!!!!! 
Det är ju oftast kvinnorna som blir riktigt gamla om än att jag hade ett par herrar i fiskaffären som låg nånstans runt 95 år.
En fb väns svärfar har ringt in på 100 bast men oftast är det kvinnorna.
Som Olivia De Haviland, den sista levande legenden från Hollywoods gyllene era, den sista av rollinnehavarna som lever från filmen Borta med vinden.
Hon fyller ETTHUNDRAFYRA år idag !!!
Det är bara att ödmjukt buga sig å gratulera å det innerligaste.

Fre 17e fyller jag hela 53 år..... 😖
Men än värre är att sön 19e fyller italienskan 29 år !!
Fattar ni?? Jag har en unge som fyller TRETTI nästa år??
Hur gick det till liksom??!!!
Känns inte så längesen jag gick gravid med henne, lilla pluttan 💗
Så i år fyller vi samma vecka alla tre, det är sällan det blir så men i år inföll det så.


Juli är ju den mest upphaussade av årets månader, möjligen december som slår den.
Då ska det grillas-sitta på uteserveringar å sippa vin- spelas kubb-målas på huset-renovera sommarstugan- lappa ihop relationer- åka å bada- springas å tränas-  ha sommarfester i trädgården, ja, listan kan göras lång......
Det är många år sen jag hade några illusioner om sommaren, förra året var fantastisk, är glad att vi reste som vi gjorde då.
Juli är helt hysterisk vad det gäller att klämma in så mycket som möjligt på ynka 4 veckor, jag skulle få ångest att tillhöra den gruppen som lever så...

Jag har inte gjort många knop idag, natten har varit hemsk.
Vaknade vid 3 helt svettig, vaknade vid 5 lika svettig igen...
La mig på soffan, somnade, vaknade halv 7 när sambon klev upp.
Somnade om, vaknade vid halv 8 strax innan han åkte.
Mer död än levande.........
Jag frös så jag trodde jag hade feber men som tur var inte så det är väl hypothalamus som blivit helt jävla f**ked up....... 😖
Men det rättar väl till sig om några dagar igen....

Imorrn ska jag försöka ut en runda, sen åka å se om jag hittar blåbär.
Min kusin har redan plockat i Kalmartrakten så jag hoppas det finns lite här oxå.
Förra året fick jag ihop hela 2 deciliter, fanns inga bär här i närområdet.
Man kan ju heller inte åka hur mycket som helst för att leta, det ska vara skapligt lättillgängligt för mig.
Sen om ländryggen orkar med att plocka är en annan sak..
Nu ska en ugnspannkaka vispas ihop så ska vi smaka jordgubbssylten jag kokade i fredags.
HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg