Snart.......





...... är det helg igen........
Fattar inte vart dagarna försvinner när man går hemma men det gör dom på nå konstigt vis ändå...
Det börjar dra ihop sig för hemgång till ön, nu får jag börja skriva inköpslista å ska börja plocka fram kläder ikväll.

Well... jo då , jag åkte ju till vc i god tid igår morse.
Jag måste ju svänga vänster när jag ska ut härifrån för att komma norrut å jag såg en buss lååååååångt bort så jag hann ut med mycket god marginal, hann upp över backen å ner mot avfarten till Tegnaby innan den var ifatt mig.
Han låg TVÅ meter bakom röven på min bil !!! 😡
Jag lovar, det var max 2-3 meter mellan bil å bussen å det var en flashig hög buss från Blekingetrafiken, ingen liten taxibuss för 7-8 pers.

Där låg hen i flera kilometer men till slut så hade hen utökat till 10-15 m bakom mig, det höll hen in till Växjö.
Var hade hänt om jag fått bromsa häftigt för ett grisasvin eller nåt annat??
Jo, jag hade fått en 8-10 ton (om det räcker...) tung bussjävel uppkörd i röven på min bil å vad hade hänt då??
Jo, både bil å jag hade blivit så manglade att det inte funnits en blöt fläck kvar av varken bil eller mig !!
Jag överlevde en krock med en älg för 6 år sen, jag vill gärna fortsätta ett tag till......

Jag var så förbannad att jag skrev till Blekingetrafik när jag kom hem å undrade om inte deras chaufförer fått lära sig att hålla avstånd i trafiken??
Jag frågade om dom fattar vad som hänt om jag fått bromsa häftigt??
Jag uppgav exakt tid, bussnummer å platsen för att dom skulle veta vem som kört aktuell buss.
Det gäller även på vägen, inte bara personligt i coronatiden som nu är gällande men jag fick faktiskt svar.


Vi beklagar de problem som uppstått i samband med din resa 20-07-08.
Vi tar ditt klagomål på största allvar och har vidarebefordrat detta till vår entreprenör, Bergkvara Buss, som tar upp detta med berörd förare. Vi tackar för att du uppmärksammat oss på detta och vill, trots allt, önska en bra fortsatt dag.



Men det är inte första gången Bergkvara buss får kritik, det har hänt innan så dom får nog ta till åtgärder för att ordna upp sånt.

Väl på vc höll jag inte på att komma in, dörren var låst..
Nu har dom börjat med porttelefon men innan jag såg det å fattade var jag skulle trycka.
Tänk då en gammal männ'ska som ser dåligt å inte förstår, vad gör dom??
Jo, man får anmäla sig, tala om vem man ska till å om man är "sjuk" innan man blir insläppt.
Jag förstår att det är för dom haft en massa folk springande där som frågat om Corona mm så nu är det enbart inbokade som kommer in.
Stod t o m en lapp innanför dörren OM nu nån råkat slinka in att alla frågor hänvisades till telefon.
Men det är ju oxå ett sätt att minska smittspridningen men man är inte van att vara så begränsad.
I Sverige har man kunnat gå som man velat i stort sett överallt mot i många andra länder men nu är det inte så längre så det är väl bara att vänja sig.

Haha, jo, jag skulle ju få spruta i axeln å jag var tvungen att sitta upp😖
Men så fort han drog ut den så fick jag lägga mig för det susade i öronen, en sån chicken man är.....pip-pip 😖
Han skrattade gott där han satt bredvid mig när jag orerade om hur det gått gångerna innan jag fått spruta men så är det, det får jag bjuda på 😄
Blev totalförbjuden att lyfta el bära nåt öht igår så hela dagen var lugn å rätt seg igår.
Sov en stund mitt på dagen, jag blev nog lite trött av den psykiska pressen av sprutan, jag skulle rulla axeln framåt å bakåt med jämna mellanrum för att sprida ut medicinen men det var det enda.

Jag var lite öm å stel imorse men jag städade sovrum å vardagsrum lite försiktigt.
Dammat, skakat 2 små mattor å dammsugit men inte stora mattorna, det var för tungt idag.
Frukosten smakade bra efter det sen segade jag lite på soffan innan jag funderat ut vad jag skulle göra.
Men tog cykeln vid 12 tiden till affären å hem igen, sen bytte jag om å drog ut en runda på pw-löpning.
Så ljuvligt att kunna ha linne på sig å få lite sol på kroppen, det var ett par veckor sen sist.
Så 2 x 9 min cykling å 45 min pw-löpning blev det så jag får vara nöjd idag, jag har bränt ett gäng kalorier...
Men jag är såååå långsam att en snigel med bromsolja i skalet skulle hinna förbi, jag fattar inte varför faktiskt??
Varför jag inte kan få upp farten till skaplig tid åtminstone....
Jag skulle behöva lite draghjälp men jag är ju ensam så det är svårt.

Efter duschen så ringde kära moster, hon är snäll å bakar tårtan till pappas födelsedag.
På söndag ska vi hämta 2-3 pizzor vi delar på, jag vill inte ställa mig å laga mat direkt vi kommer hem.
På hans födelsedag ska vi grilla så vi har börjat styra upp det lite.
Sonen har semester, lill-loppan jobbar men hon får komma när hon slutat, svårare än så är det inte.
Sambon går på semestern imorrn eftermiddag, 4 veckor är planerat.
Idag fick dom veta att permitteringstiden är förlängd nästan till årets slut så vi får se hur det blir till slut.

Ikväll blir det Burgare de luxe med guacamole, sallad, lök, tomat, bacon å kanske ett ägg.
Imorrn bitti ska jag baka Treklöver, sen in till stan å handla till hemfärden.
Behöver ett par nya innetofflor oxå, skulle behöva ett par typ gelsulor till mina snygga sneakers för lite mer gåkomfort, får se vad jag kan hitta.

Idag för 6 år sen så var lill-loppan å jag på rykande rock'n'roll på torget 😄
The Playtones spelade, dom kom inglidandes i en Cheva -55, en sån kväll det var 😊
Sommar, sol, tusentals med människor å rykande rock'n'roll 💗

HA EN BRA KVÄLL !!


















Kommentarer

Populära inlägg