Lördag........





...... har det blivit, ännu en vecka lider mot sitt slut.
Börjar bli klar med förberedelserna för hemgången men får baka bullar till dom imorrn bitti, jag har inte plats i frysen annars hade jag gjort det tidigare i veckan.

Jovars, jag bakade Treklöver igår å rackarns så fina dom blev 😊
Det är degen till schackrutor som man delar på 3 istället, en naturell, en choklad å så färgar den sista i rosa el grön.
Ett tips är att väga degbitarna så man får lika mycket i alla delar, man får bäst resultat på så sätt.

I väntan på gräddningen så skulle jag "bara" plocka i ordning under diskbänken.
Man ska aldrig tänka "bara" om sånt, det blev storstädning istället 😖
Å så åkte kökslådorna med av bara farten så nu är det gjort.

Sen drog jag in till stan å handlade, fick faktiskt tag på nya innetofflor så nu går jag mjukt å skönt igen.
Det är inte för kalla golv jag har det denna årstiden utan för att foten ska ha nåt mjukt under sig.
Det var kanonväder så jag snabbade mig på för att hinna hem å ut å springa innan regnet kom men ju närmare jag kom hemmet, desto mörkare blev himlen 😖
Ååååååh... jag blev så besviken så luften gick ur mig fullständigt..... 😞
Va faan alltså.... jag kunde ju sprungit först å sen åkt å handlat men så långt funkade inte hjärnan igår 😖
Det tog ju 3-4 tim innan regnet kom så visst kunde jag gett mig ut men samtidigt vet man inte om det tar 5 min eller 5 tim innan regnet kommer.
Så då tänkte jag att idag, då jäklar ska jag ut...... 😄
Det är mycket man tänker som inte blir av........ 😖
Drog ett städrejs på förmiddagen på 3-4 tim, sen ville inte ryggen vara med längre men så är det, energin får fördelas å idag gick städningen före men jag brände väl några kalorier iaf..
Ena sekunden är det strålande sol, nästa hotande blåsvart, det regnade faktiskt ett par timmar på tidig förmiddag men sen har vi haft uppehåll  men man vet ju aldrig.

Jag fick en massagekudde av barnen i julklapp -18 men det är för hårdhänt för min stackars ömma kropp så jag har inte kunnat använda den.
Jag hade önskat mig det men jag tänkte på en sån där *drrrrr*kudde å inte en med stora bollar som roterar.
Den var alldeles för våldsam för mig, fy för söringen så ont det gjorde men det kunde ju inte barna' veta 💗
Så för 5-6 veckor sen la jag in den på annons, både Växjö å Kalmar köp-sälj så igår fick jag napp.
Så jag ska träffa en på Rastas parkering i Kalmar imorrn som vill köpa den, nu hoppas jag verkligen att han dyker upp.
Inte för det är så mycket pengar men jag slipper ha den ståendes till ingen nytta å kan köpa en som jag kan använda istället.

Tvättmaskinen snurrar för sista gången idag, strax dags att hänga upp det.
Har tyvärr inte vågat hänga ut nån tvätt idag för rätt som det är kommer det väl ett skyfall men det får man väl ta.
Middag idag blir Pasta Salciccia, det var längesen vi hade det.

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg