Höstweekend........

 

... är över för denna gången.....

Då Skördefesten där hemma blev inställd så döptes helgen om till Höstweekend istället. Men jag kan säga att så värst inställd var den inte, det enda som uteblev var väl de publika evenemangen. Men vi börjar väl i fredags......

Jag drog in till stan tidigt, jag skulle ju vara hos frissan 9.30 å behövde handla lite innan så jag åkte 8.30. Var hos frissan 9.15, klar 11.55 😄 2 tim å 45 min satt jag hos henne men så ljuvligt skönt att bli ompysslad å få fräsch färg å klipp igen. Hon är makalös på färg å klipp !! Lite plommonlila underliggande slingor, hon vågade inte ta så skarp färg men med facit så tar vi mer nästa gång 😄



Gick därifrån till företaget jag ev ska göra praktik hos å jag hoppas verkligen att det blir så. Supertrevlig kvinna att prata med, just nu kan dom inte garantera anställning direkt efteråt men samtidigt får jag mer administrativ vana så det är inte bortslösad tid. Å när dom ser nyttan att ha mig där kanske dom tänker om, man kan alltid hoppas. Där satt jag dryga timmen så sen gick jag köpte en kycklingkebabrulle, åkte hem, åt min lunch, vi packade bilen å körde hem till ön. Då var klockan 14.15....

Vi var lite sega så vi stannade till i Nybro för kaffe å lite choklad så orkade vi sista biten. Väl hemma så var det att åka till mina föräldrar direkt, vi åt, min moster var där så hon diskade så vi kunde åka hem å lämna grejerna. Vi gick ner för att få röra lite på oss, det var så skönt väder.

Igår så fixade vi det sista med fönstren, sambon satte upp gardinstångsbeslagen så jag kunde hänga upp gardinerna.  Sen gick vi  på stan, uppfinningsrikedomen är stor, kreativiteten flödar !! Otroligt mycket folk på stan, kändes inte som en inställd Skördefest. Vi åkte en sväng till Ekerum på eftermiddagen men där var kanske 1/4 utställare å 1/4 med folk mot vad det brukar. Man fick bara gå åt ett håll så det var en bana liksom för att man inte skulle mötas osv.




Det var mulet men otroligt varmt å skönt men sent på eftermiddagen så kom en blek septembersol fram. Vi körde ut till Klinta, mötte en frisk höstbadare men det hade varit kallt sa han.

Vi har varit mest hos mina föräldrar, syrran + gubbe var hemma oxå.  När vi gick hem igår så var det fullt party på Storgatan. Alla uteserveringar var fullsatta, ett tält utanför en pub var fullt med folk å då tänkte jag: jaja, där är ingen rädd för Corona...........

Vi gick en runda idag oxå, kollade lite affärer men inget shoppat utöver ett halsband samt Stora Korvkassen av Delikatessgrabbarna. Den innehöll Nubbe-Whisky- Grönpeppar- Chili å Päroncognacsalami 😊 Så nu klarar vi os ett tag....... Jag hade velat ha ett pumpaljus som jag köpte på Ekerum förra året men dom stod inte där i år så det blev inget.

Hemresan gick problemfritt, visst var det bilar men inte stopp nånstans utan vi körde på vanlig tid hem. Middag har varit köttbullar, potatis, smörslungade morötter å gräddsås, enkelt å gott.

Äntligen är denna skitveckan slut, såååå otroligt mycket smärta jag har haft denna veckan så är jag oändligt glad att den är över. Men jag fick min remiss till naprapaten som jag bad min vc skriva men jag vet inte om han kallar mig el om jag själv ska ringa, det får jag kolla upp. Så hoppas jag han kan fixa min axel......

HA EN BRA KVÄLL !!


 


Kommentarer

Populära inlägg