Ny vecka.....

 

Idag vaknade vi till beskedet att ännu en legend har lämnat jordelivet, Anita Lindblom. Hon somnade in 6e sept enl uppgift. 

En ikon i schlager-Sverige, Sveriges kvinnliga motsvarighet till Elvis 💖
En helt unik röst, en karriär som avslutades alldeles, alldeles för tidigt....
Hon levererade tidernas största schlager, "Sånt är livet..." å hon var såååå jävla snygg !!!!! 😄

"Om den låten ställde upp varje år i schlagerfestivalen så skulle den vinna varje gång" (citat Christer Björkman) 

Hon hade ett turbulent privatliv, ett stormigt äktenskap med boxaren Bo Högström. Hon hade en långdragen tvist med ett flyttföretag där hon anklagade dom för att ha förstört hennes saker, problem med alkohol mm.
Nu får hon å Lill-Babs sjunga ihop där dom befinner sig så nu blir det riktig schlagerdrag bland de andra legenderna som gått före.....
Må hon vila i frid 💗

Dom lämnar oss en efter en, de som en gång var en del av ett annat musik-Sverige än det som är idag. Då det verkligen var schlagerfestival, när låtarna blev odödliga.... Men så är tidens gång tyvärr men det är sorgligt.... 💔

Solen kom fram till slut idag men det tog till 12 tiden innan den visade sig. Igår hade vi sol korta stunder bara så det var en rätt seg dag. 

På morgonen så rostade jag en omgång müsli så nu har jag äntligen müsli igen !! Men jag behövde frisk luft å lite från affären så jag tog cykeln, jag cyklade även idag i långärmad tshirt å mjukisbrallor men det kändes att luften var en aningens vassare idag än i lördags, det var på gränsen till kyligt.

Sen kokade jag 2 kg rödbetor som jag la in, satte en liten deg till grova rågbullar som bakades ut så nu är det påfyllt med lite av varje. Så kvällsmat blev bara en kopp osötad fullkornsvälling å nybakad rågbulle, inte det sämsta kan jag säga 😄

Imorrn blir det städning å så ska höstens stora båddymejkåver inledas.....

Men vi får ju avsluta med "Sånt är livet..." 💖

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg