En sån afton...


.. till helt sanslöst, underbara SANNEX !!!
En sån livsinjektion !!!
En sån själaboost !!!
Jag är fortfarande "hög" på "ruset" ef alla underbara danser.. !!
Helt galet kul var det !!!
Många kända ansikten o glada återseende av de man inte träffat på läääänge.
Att få en hand på axeln o ett "-Hej Lena.."
Att få stora kramen för att nån är glad att se en, att se nån bli glad att åter få dansa med mig.. =))
Det är en livsinjektion o själaboost som inte mycket slår.. =))

Nya bekantskaper på dansgolvet, ett sanslöst "rus" när man dansar med en person 1a gg o det är som att dra en het kniv genom mjukt smör.. =))
Inte minsta tillstymmelse till motstånd i buggen, allt bara flyter, vartenda steg sitter trots man aldrig träffats innan o det är såååå roligt...

Å foten "höll"...
"Höll" i bemärkelsen att trots smärtan så vann glädjen o viljan för dansen över smärtan men visst, det krävdes ett dygns förberedelse...
Lör kväll intogs en Ipren 400 mg samt grundlig massage av Kärleken på vad, hälsena o fot...
(han spelade mycket fotboll i yngre da'r o är suverän på massage..)
En Ipren 400 mg sön förmiddag, en Ipren o upprepande massage strax innan jag gav mig av o 2 Ipren i pausen.
Men visst, "straffet" får jag ju idag men det var det värt.. =))
Jag dansade alla danser utom 2 strax ef paus.. =))

Å visst fick vi höra "Kom o gör mig galeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen..." =))
Å även "When the night stood still..." =))

Det var ett tag sen dom spelade den sist men Andreas röst är som gjuten för den låten..
Det är rysvarning på hög nivå..
Är mycket glad för hans skull att stämbandsoperationen för snart ett år sen blev så lyckad för honom.
För det är få dansbandssångare som röstmässigt kan mäta sig med honom...
Han är grym på gitarr o banjo dessutom =))
Å dom är så duktiga rent musikaliskt alla i bandet..
Den kvällen kommer jag njuta länge av...

Men ingen sovmorgon idag..
Upp halv 8, in i duschen, packa o möta exmaken o tonårstjejen inne på "Team Olmed" kl 9 i Kalmar.
Hon är ju till viss del rätt plattfot (inte helt å hållet..) o har börjat få ont i ryggen så hon har fått inlägg till att börja med.
Jag frågade om man måste ha remiss för att komma dit men det är öppet för alla, tyvärr är dom fristående så det går ej på högkostnadskortet.

Han verkade vara en superfena på fötter, jag såg att han själv gick med benprotes så det är ju ett alternativ.
Inte benprotes alltså men att gå dit om inte sjukgymnasten kan få fason foten/fötterna =))
Kollade runt lite på skorna o det finns skor som skulle kunna funka som dansskor.
Men vilka priser...*suck*..

Vi pratade om det i pausen igår S, H o jag då S har stora problem med sina knän.
Han såg väldigt allvarligt på mig o sa:
-Asså... du får skita i snygga skor nu o köpa såna som du verkligen behöver.. =))
Haha, kära S är för härlig.. =))
Han tyckte väl inte mina glittrande oranga paljettballerinas var riktigt ok att dansa i med mina fotproblem =))

Men jag får väl se vad sjukgymnasten säger o kan göra nästa tis.
Jag fick tid i Färjestaden, Borgholm hade inte några tider förräns i mitten av januari :(
Annars är ju "Team Olmed" ett alternativ för jag vill ju inte få kronisk smärta..
Även om det kostar så är det värt det om det hjälper..

Denna dag då??
Tänkte nog hiva ut soffmattan o tvätta det fönstret med tanke på det otroligt vackra vädret..
Mamma bjuder på middag så det behöver jag inte bry mig om.
Småländsk blodpalt blir det =))

Baka lussebullar framåt onsdag o adventsstäda köket ef det.
Ska ju bli kallt o soligt ända fram till tors-fre iaf.

Måste ju avsluta med "When the nigth stood still.."
Tyvärr inte med Sannex, har inte hittat nån inspelning av den låten med dom.
Men originalet är nästan lika bra... =))


HA EN UNDERBAR DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg