Måndag...

...grått, regnigt...
Precis som heeeeeeeela helgen..
Ja, nu är årets gråaste månad igång men jag ser fram emot advent o alla ljus man tänder upp då.

Har ju varit bortrest över helgen, vi har hälsat på svärmor o en sväng till syrran i Lund.
Vi åkte en rundtur i Skåne, längs kusten, ner mot Kivik så jag var inne i en butik som tillhör Kiviks musteri.

Inhandlade detta:
Riktig äppelmust o äppelsenap =))
Ska bli spännande att smaka äppelsenap till julskinkan =))


Passerade bl a Trolle Ljungby Slott men som sagt, regnigt, dimmigt, grått så det blev inga bilder...
Inte den roligaste årstiden att åka en tur i Skåne men iaf..
Får ta en tur till våren i den tidiga grönskan, jag tror Skåneslätten gör sig bättre då.

Jodå, Halloweenmiddagen blev bra !!
Dukningen:



Hasselbackspot, rådjursstek.



Kladdkaka m arsenikgrädde o giftströssel =))


Idag har jag varit o röntgat bägge fotarna =))
Det är ju "drop-in" på röntgen i Oskarshamn så jag valde ju det framför att vänta 8-12v på en tid i Kalmar.
Å tänka sig, hon hade bett om röntgen för BÄGGE fötterna =))
Ja, det gick undan iaf..
Hann bara sätta ner my a** i 30 sek ef att jag hade anmält mig så ropade dom in mig. 
In o dra av skor o strumpor, kavla upp byxbenen, 2 bilder på varje fot o sen ut igen...
Allt som allt, mindre än 10 min !!!
Effektivitet kallas sånt !!

Sen fick jag väl vänta ca 20 min på att läkare skulle titta på dom o bedöma om det behövdes nya bilder men det var ok.
På väg hem fick jag köra över Fliseryd pga vägarbeten.. :((
BAH.... snacka om omväg !!!!!
Sen razzlade jag runt på Hansa City så det var sen eftermiddag innan jag återkom till ö'a....

Regnet öser ner o det är nästan mörkt trots att klockan bara är strax ef 4....
Tittade i reklam jag fått fr Elkedjan å såg så fin ljusboll/stjärnliknade kan man nog kalla den.
Ville ha en sån förra året men då var dom slut men i år ska jag va snabbare att köpa en.
Mina pappstjärnor har sett sina bästa dagar.
Köper man inte så dyra kan man kosta på sig nya lite oftare.

Lör hoppas jag på LS på "Brunnen".
Olle togs in på sjukhus i mitten av förra veckan men jag hoppas han står på scen på lör.
Det upptäcktes höga sockervärden så han har väl fått diabetes 2.
Å med den kroppshyddan så är jag inte förvånad, hoppas han tar det på allvar o loosar lite vikt så han orkar stå på scen ett tag till iaf.

Spelar dom inte så är det nonstopdans till Kindbergs/Jannez i Växjö om jag tar mig dit.
Synd att det alltid ska krocka när bra band spelar i närheten.. :((

Som sagt, regnet strilar ner så det får bli nån middag som finns hemma.
Jag går inte ut i detta vädret..
En varma koppen o ostmacka får det bli....


HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Ja usch, visst är det trist med detta gråa mörka!! Jag håller verkligen med dig! Hoppas verkligen att de kan hjälpa dig med dina fötter - jag vet ju hur mycket du tycker om att dansa och att vara aktiv!

    Skicka kramar och en önskan om sol på ö:a!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg