Mitt-i-veckan..


-dag har det blivit.
Å jag blev precis utan vatten.
Igen.. 
*suck*...
Men har tappat upp en 2 L kanna med vatten, får väl tillbaka det om ca 2-3 tim.
Skulle precis sätta en deg till Lantbröd men det får vänta en stund så jag har vatten när jag ska baka ut det.
På toa hann jag slinka in på oxå innan :)

Har gjort det tråkigaste man kan göra i ett hem, har skurat ugnen..
Å luktar faan gör det... =((
Men den blev ren iaf !!
Å städat skafferiet....
Hur många sorters mjöl har ni hemma??
Här är det Manitoba cream, grovt rågmjöl, fint rågmjöl, dinkelsikt, rågsikt å stenmalet grahamsmjöl.
Å så vanligt vetemjöl förståss.. =))
Märks det att jag bakar mycket bröd ?? :D

Å andra sidan hittade jag durumvetemjöl som gick ut -09...ooops...
Uppenbarligen har jag inte kollat datumet alla ggr jag städat skafferiet o även flyttat sen dess.
Däremot tar jag en raid bland kryddorna med jämna mellanrum för att kolla datummärkningen, ofta vid denna tiden då iaf jag vill ha färska kryddor i bl a pepparkaksdegen.

Av jobbintervjun blev det intet...
Men så är det, bara att försöka lämna det bakom sig...
Å tills jag vet nåt om mina fötter så kanske det är bra om dom får "vila" tills ev behandling satts in.
Men ett heltidsjobb hade suttit fint...

Fick celebert besök i vardagsrummet idag, i den slösande solen hade jag balkongdörren öppen så en geting flög in..
SJÄTTE NOVEMBER !!!
Men hen var inte så skärpt, något slö så processen blev kort med hen...
He he he.. =))

Olle har klivit upp ur sjuksängen så dom står på scen på lör i "Brunnen".
Ska bli härligt att få se/höra dom igen.. =))
Tyvärr krockar det med Kindbergs/Jannez i Växjö men dels vill jag gå på LS o för mina fötters skull så är LS ett bättre val.
Blir ju inte så mycket dans, på Kindbergs/Jannez kör man ju så det ryker om skosulorna =))
Men som danskompis H sa igår, synd dom lägger 2 så bra band samtidigt men en nonstopkväll hade varit kanon annars !!

Får se när det kan bli middag, det hänger på när vattnet är tillbaka...



HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Aj då! Synd med jobbintervjun!! Men det är nog som du säger med hur det är ställt med dina fötter. Man vill ju veta innan vad det kan vara..
    Det är härligt att städa ur! Jag tar spis, kyl/frys och skafferi med jämna mellanrum. Däremot har jag bara två sorters mjöl hemma: grahamsmjöl och vetemjöl.. Säger väl en del om hur lite jag bakar!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg