Näst sista...



.... november står det i almanackan idag.
På söndag är det 1a dec o 1a advent.
Om 33 dagar är det nytt år...... 2014 !!
Då är det liiiiiiite skum känsla att kunna ha balkongdörren öppen större delen av dagen o torka tvätt därute o dessutom få det nästintill torrt =))
Hade ett par spyflugor surrandes härinne igår, dom har väl suttit gömda i fönstren o vaknade väl till liv när jag har öppnat dom för tvätt å så det varma vädret till det.
Men vi lär väl få snö, kyla o is så vi spyr på det till slut men det är lite konstigt.

Jag är klar med min totala genomstädning av lägenheten.
När det gjordes så grundligt sist vet jag inte med tanke på förra årets omständigheter.
Mina barn tycker jag är pedant men det är jag inte...
Men jag gillar att ha rent runt mig, dessutom helrenoverade jag ju lägenheten innan jag flyttade in för 3½ år sen, håller man efter det så slits det inte lika mycket.
Nu har jag satt upp adventsstake o hängt upp stjärna så nu får det vara.
Nu ska jag njuuuuuuuta....

Det var ljuvligt skönt att krypa ner nyduschad i rena, svala lakan igår kväll, man sover så gott då.
Tittade på min gamla lärare som bjöd sina gäster på mat i "Halv 8 hos mig..", sen "SOS Alaska" o skulle se "Världens största fartyg", när Maersk bygger sin "Triple E" men jag slocknade i soffan strax innan det började :(
Får väl se reprisen på söndag ist, vaknade till o såg att dom var ute på jungfrufärden iaf så dom fick väl ihop den till slut :)

Tittade på "Go'kväll", det var ju en "Gör om mig kväll" men det var ju en man igår så det var så inte så intressant.
Däremot så är programledaren så rasande snygg, Inger Ljung.
Nån som vet vart man kan få tag på en liknande  midnattsblå sammetsklänning??
Skulle vilja ha en sån till jul, dessutom fyller syster 50 år på köpet.

Lite bilder...


Lite blomdekoration..


Adventsljustaken...
Vääääldigt o-julig duk men juldukarna får vänta tills 22 dec :)



Balkongslingan e på plats.. :)


Lekte lite med saltet när jag fyllde på det :)


HA EN FIN ADVENTSHELG !!!


Kommentarer

  1. Ja tänk vad tiden går, ska klättra upp på vinden o ta ner min jul låda i dag. Kolla så att allt lyser som det ska.
    Jag hoppas att snön uteblir helt o hållet.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Härligt när det är nystädat.
    Njut!
    Kram

    SvaraRadera
  3. *ler* Se där! Du och jag är ju då ganska lika vi! Jag städar också så och jag trivs faktiskt med att städa. Tycker om när det doftar rent och jag har fått gå i mina egna tankar och städat… Hoppas du har haft det bra L. Jag önskar dig verkligen en helt annan typ av jul än den förra - just för att det var som det var.. Förunderligt att det då kan bli som det blir.. Hoppas också på ett gott 2014..

    Ha en fin vecka! Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg