Fredagen....

.... är kommen.
Är ju inte så spec för mig som är "ledig" alla dagar men fredag är ändå fredag...
Lika grått ute idag...*suck*...

Men på söndag är det dans iaf :)
Vågar knappt andas det men jag har inte haft riktigt lika ont i fötterna de 2 sista dagarna när jag vaknat som jag haft innan.
Å igår när jag varit igång o städat i 3-4 tim gjorde det heller inte lika ont som innan.
Så kanske, kaaaaaaaaaaaaaanske det kan börja ge sig.
Får väl se på söndag hur länge jag kan dansa...

Middag ikväll blir tacopaj, blev så sugen på nån form av taco's igår.


1 påse nachochips
500 gr nötfärs
1 msk olja
1 finhackad gul lök
1 frp kidneybönor
1 brk krossad tomat
1 krm sv.peppar
½ tsk salt
1 påse tacokrydda
3 dl riven, lagrad ost

Bryn köttfärsen i olja, tillsätt löken o fräs tills den blir mjuk.
Skölj bönorna, tillsätt dom o krossad tomat, salt, peppar, o tacokrydda, låt koka i 5 min.
Ta undan 10-12 chips, lägg resten i botten på en ugnsform.
Häll färsröran över o stick ner de sparade chipsen runt om o strö över osten.
Gratinera i 250C ca 10 min.

Servera med gräddfil elr mat.yoghurt, tacosås, tärnad gurka, tomat, paprika o majs.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Tufft jobb" med Sannex =))



HA EN SKÖN HELG !!

Kommentarer

  1. Tacopaj är gott.
    Här blir det kycklinggryta och ris.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att fötterna dina samarbetar i helgen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg