Tråk-tisdag...

... är det idag :(
Varken början, mitten elr slutet på veckan...
Igår blev ingenting gjort, jag satt o väntade på ett telesamtal heeeeeeeela dagen !!!
Missade ett samtal fr sjukan vid halv 11 å sen satt jag o väntade på att det skulle ringa igen men icke.. :(
Misstänker det var läkaren som skickade mig på röntgen av fötterna men hon ringer väl igen.
Går ju tyvärr inte att ringa tillbaka med dagens telesystem på sjukan.

Så här satt jag som ett fån o glodde hela dagen men nu har jag iaf varit o storhandlat., fanns absolut ingenting i kylen.
Bakade en banankaka med en touch av jul igår ist för muffins som jag tänkt så nu ligger den i frysen.

Jodå, igår dök det upp ett brev fr Transportstyrelsen att jag har körförbud på bilen.
Bra jobbat !!
I år igen !!
Men då hade jag ju redan beställt tid =))

Ett år idag sen jag gjorde min LS-tattoo, herreminjeåda vad tii'n går... =))

Ska ner i förrådet o börja se efter adventssakerna.
Vad som funkar o inte funkar...

Ikväll ska jag laga Cowboygryta, det är såå längesen jag gjorde det sist.


Cowboygryta:
400 gr nötfärs
1 msk smör 
100 gr stark korv, t ex kabanoss elr chorizo
2 gula lökar
1 röd chilipeppar
1 brk kidneybönor
1 brk hela tomater
1 tsk salt
1 krm sv-peppar

Fräs färsen i matfett tills den är brynt o smulig.
Skär korven i småbitar, klyfta löken tunt o finhacka den urkärnade chilipepparn.
Blanda ner korv, lök, chili o låt fräsa runt lite.
Tillsätt de avsköljda kidneybönorna, tomaterna, salt o peppar, sjud några minuter o servera med ett gott bröd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Banankaka med en touch av Jul..

100 gr smör
2 dl socker
2 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk ingefära
2 tsk kanel
bananer ca 400 gr
½ dl kallt kaffe elr mjölk

Smörj o bröa en form, 1½-2 liter.
Vispa smör o socker pösigt, ha i äggen ett o ett o vispa emellan.
Blanda alla torra ingredienser.
Mosa bananerna o ha i det i äggvispet.
Ha i kaffet elr mjölken o tillsätt mjölblandningen, rör till en jämn smet.
Häll i formen o grädda i nedre delen av ugnen i 175C ca 50 min- 1 tim.

En mycket god o lite mäktig kaka.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Här är också tråktisdag, regn på tvären. Har precis sett en film o degar innan jobb i natt.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Ahhhh, en sådan dag... Jodå - det var det här också. Och i morgon måste jag på en sån däringa cellprovstagning. Halleluja!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg