Alla....


.. Dag är ju imorrn men det ska vi fira idag.
Jag å Lill-loppan är ju på resande fot imorrn o är således inte hemma.
Pratade med sonen igår o han sa blixtesnabbt:
Ris, kyckling o sötsur sås...
Så han har inte så stora pretantioner så det får bli det.

Hittade dessutom ett gudomligt gott recept på en smal, fräsch variant av Pannacotta, dessutom löjligt enkel att göra.
Jag har aldrig gjort det pga att det är bara är fet grädde men denna görs av turk.yoghurt o lite grädde.


Yoghurtpannacotta:

1 gelantinblad 
1 dl mat.grädde 4%
½ vaniljstång
Finrivet skal av 1 liten citron
2-3 msk socker
3 dl turk.yoghurt
Valfria bär till servering

Blötlägg gelantinbladet i kallt vatten 5 min.
Koka upp grädden med halverad, urskrapad vaniljstång, citronskal o socker.
Lägg i gelantinbladet o låt det smälta ner o svalna.
Blanda ner yoghurten, häll upp i fina glas o ställ i kyl i några timmar.
Servera med bär.

Jag tar öländska blåbär till :)
Jag hittade små Geishakakor i form av hjärtan jag ska ha till oxå :)

Denna dag har så långt bestått av en tur på Köping beach, idag var det snöfritt men ack så öde :)
Vidare in på gymmet för ett benpass.
Nu har jag ätit frukost, gjort pannacottan o ska börja städa av lite.
Dammsuga, svabba toa o torka golv, vill ha det fräscht när jag kommer hem ef helgen.

En snabbdusch får bli prio 1 innan jag gör nåt annat, ska börja packa oxå, fixa ögonbryn, måla naglar, you name it... :)

Köping beach idag :)


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Ahhh - se där! Lite piffning? *ler* Jättesnygg klänning i förra inlägget dessutom! Hoppas du får en finfin Alla Hjärtans dag och en underbar helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en toppenhelg!
    Har kommenterat din och Ergos kommentarer inne hos mig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg