Söndag....

... å det är d 2a februari !!!!
Äntligen är evighetslånga januari slut o februari har gjort sitt intåg.
Februari är endast exakt 4v lång, sen e det mars :D
Å då e det vååååååår !!!
Bara 46 dagar kvar till vårdagjämningen, tänk på det ni !!

Men i fre var det allt annat än vår.....
Fy bövlarsjärnvägar sicket skitväder det var.. :(
När jag väntade på bussen innan kl 10 så blåste det djävlar  o snöade småspik....
Men ack så skönt att få gå in till frissan i värmen o sätta sig :))

Så ljuvligt skönt att få bli ompysslad, dessutom till ett humant pris med tanke på vad det kostar idag generellt.
Hon använde endast saxen till att klippa nacklinjen, resten skar hon av med kniv.
Har nog aldrig sett nån så flink med en hårkniv som hon :))
Men som ni ser på bilderna nedan så blev jag blond...
Igen..... *suck*... vilken "chicken" man är...
Vi hade ett långt samtal om det där att göra nåt totalomvälvande med just håret o varför man fegar ur.
Varför så mycket identitet ska sitta i just håret??
När jag var 22 år o hade långt hår så hade jag hellre offrat min vä arm än klippt av mig håret...



Hon är ju sprakande eldröd o hon sa att hon hade ju haft alla färger man kan tänkta sig i håret men det vore ju för henne att klippa av sig sitt långa hår som för mig att färga det t ex lika knallrött som henne.
Men hon är en underbar färgsprakande person utan att ta för mycket plats.
Men som hon sa, hon kan aldrig gå ut på stan o vara anonym, det går inte.
Likaså kräver en sån hårfärg en skaplig makeup för att man ska kunna visa sig ute.

Tja, men såhär blev det....
Hon fick till en fin, kall, softblond nyans såhär i vintertid...





Å den rara frissan fantastiska hår o hårfärg.... :)


Jaha, å Mello-helvetet drog igång igår....
Det är en j----la tur att det är frivilligt att titta på det för fy f*n sånt skit...
Vi blippade in på det av å till under kvällen men herregud säger jag....

Programledarna:
Hur kan man bete sig så fjantigt pinsamt??
Humor??
Inte i mina öron iaf..
Var finns stil, klass o värdighet??
Hade dom överhuvudtaget nån stylist??
Anders såg ut som han kom från en afterwork o hon hade en iofs fin, offwhite spetsklänning förm vintage men att ta på sig ett par så hiskeligt gräsliga kängor till det borde vara straffbart !!
Tänk om hon haft ett par fina smäckra pumps med hög klack till ist...
(Ja, jag är konservativ som en gammal ek, jag vet det å det bjuder jag på...)

Nr 1 låt var bra, synd bara att han såg ut som en utomjording...
Han Linus, såg ut att komma direkt fr gymmet...
Inget fel i det men i Mello-festival kan man ha bättre brallor än Ullaredsjeans som "Lillen" skrev på fb..
(fd trummis i Scotts o snart trummis i Voize...)

Elisa's låt hörde jag sista minuten på, en bra fartig låt, men att ha hotpants till förstärker tyvärr bara fördomarna om dansband..
Helenas missade jag, vi gick bara in då o då o kollade på det.
The Refreshments ska ju vara med, i vilken deltävling vet jag inte men det ska jag se iaf.
Hoppas bara dom inte "gör bort" sig o sabbar sin stil av rykande rock'n'roll som dom har.
Det finns säkert ett o annat guldkorn men att behöva genomlida resten för det är det inte värt...

Kärleken har ju TV4 fakta vilket jag inte har o jag ha sett 2 biografier denna helgen, en om Bruce o en om Tina T men det tar vi en annan gång.
Men det var mycket intressanta porträtt, framför allt om Bruce som jag inte vet så mycket fakta om som jag vet om Tina då jag sett filmen om hennes liv.

Men nu är det snart dags för en dusch o fixa mig i ordning för aftonens dans.
Kindbergs spelar upp till dans kl 18 i anrika Blomstermåla's Folkets Hus..
Där har mången stora artister spelat under åren.....

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!



Kommentarer

  1. Jag önskar att jag orkade färga mitt hår i någon riktigt klatschig färg men det är sånt jobb när det växer ut.
    Har ju sedan länge gått över till att bleka slingor.
    Ha en finfin Söndag!
    Ps. Håret såg snyggt ut!

    SvaraRadera
  2. Vad du blev fin! Håller med dig angående Mello - orkar bara inte följa det, kanske en och annan bra låt men alldeles för mycket dåligt ... och det tar ju för sjutton aldrig slut ;) deltävlingar och chanser hit och dit ... suck ;) /Mormor

    SvaraRadera
  3. Vad fin du blev i håret!! *ler* Ja du - för mig har håret aldrig varit viktigt liksom, men jag förstår att många ser det som sin identitet. Jag blir tyvärr inte särsklit snygg i något, så jag har slutat lägga alltför stor vikt och sorg vid det!

    Hoppas du haft en fin helg - och att du får en bra danskväll!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du blev fin i håret, jag klippte av nästan två decimeter i onsdags, blev nöjd, jag brukar klippa mig själv då jag har självlockigt, så det var fyra år sedan jag var hos frissan,
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg