Alltså...



.. hallåå ??!!
Jag hinner inte meeeeeeee'....
Ni spottar ur er utmaningar i bloggcyber'n  så jag hinner inte hänga med i dom.. :)
Jag måste få klar Åsa's först.. :)
Jag kör "dubbel" idag oxå, annars kommer jag aldrig ifatt :D

Fem misslyckade foton som du sen tycker är bra:
Tja, i dagens teknik behöver man inte framkalla några dåliga bilder när det är digitalt.
Man kan ta 10 bilder, varav 9 är kass men så är det..
Men BRA kommer jag aldrig tycka dom är...

Alltså... hur FAAN ser jag ut??
Man blir ju mörkrädd för sig själv...
Å dessutom ett proppskåp i ovankanten.


Det är ju smart att fota sin egen skugga... *suck*..
På sne' dessutom..


Helkass belysning på så läcker bil...  :/
Det är ju nästan straffbart...


Detta skulle fånga den enorma mängd folk som stod längs gatan o en låång karavan med bilar...
Så jävla bra det blev....
NOT !!
EN bil syns o några som sitter på en bänk.. :(
BAH !!


Nog den sämsta dansbild jag tagit nånsin...
Sååå upplyst o skarp...
Yyyyeah.. :/
Stackars goa Kindbergs.. :(



Som sagt, jag hinner inte med er andra så jag tar den 4e direkt...

Fem tillfällen då du varit riktig illa ute men klarat dig:

1. Annandag jul -91 så fick jag ont i ryggen, hade ont hela natten, kom till en läkare på morgonen efter som sa att jag hade urinvägsinfektion.
På sen eftermiddag-kväll var jag så sjuk så jag ringde igen o fick en tid hos en akutläkare.
-Du har nog njursten, jag skickar dig till Kalmar.
Fick en spruta så jag svävade fram över golvet i korridoren..
Väl inne på sjukan så konstaterades en njursten a 2cm x7 mm som satt fast i njurbäckenet, fick slang i ryggen för att tömma den.
På eftermiddagen dagen efter hade jag besök när jag plötsligt kände hur jag bara domnade bort o gled iväg..

Dom ringde på klockan o jag hörde uska'n väsa:
 -Jag får inget tryck, jag fåååår ingeeeet tryyyyyck....
Ilfart ner till intensiven med allmän blodförgiftning.
Jag var riktigt, riktigt dålig..
En timme senare den natten o jag hade inte haft min hö njure kvar..

2. "Grisfest" med helgrillad spädgris ute i Emmabodaskogen en julikväll -89.
Satt o tjabba med en kille o var väl rätt tetig kan jag tro.. ;)
Till slut så tog han tag i mig, han var lång o gänglig o inte så stark.
(jag vägde ca 67 kg då.)
Han tyckte jag skulle bada i den konstgjorda dammen som fanns på tomten där vi var.

Han skulle hiva i mig i dammen men jag släppte inte för jag tänkte att ska jag i,ska han i...
Vilket gjorde att jag kasade neråt på de stora stenbumlingarna som låg runt hela den stora dammen (det var rikemansfolk som ägde det..) men jag var ju tvungen att släppa honom till slut.
Jag hade ren tur som inte slog bakhuve't i stenbumlingarna men fy jävulen vad jag såg ut.
Totalt uppskrapad på överarm, en lårkaka som täckte hela låret o det var 1a helgen på semestern.
Allmänt mörbultad för lång tid framöver..
Det blev sol i trädgården i 3 v för annars hade dom trott jag blivit gravt misshandlad om jag lagt mig på en badstrand o sett ut sån..
F ö fick jag en rejäl chock efteråt så jag skakade i flera timmar...
En person på festen var sjuksyrra så hon tittade till mig mellan varven.
JAG fick trösta killen som gjorde det..
Män... *suck*..

3. Bodde uppe i Hillerstorpstrakten -85.
Dåliga sommardäck på vatten-is på vägbanan.
Fick möte med en långtradare, dom är rätt frekventa där uppe.
Precis vid mötet så släppte bilen, en gammel 142'a, o började jazza fram o tillbaka.
När jag passerat hans bakände med 20 cm så släppte det totalt o det blev en sjuhelsikes åktur ner i diket.
Jag kunde lika gärna suttit under långtradarsläpet som ett j**la frimärke..

4. En strålande februaridag för några år sen.
Det hade varit oväder o vi skulle hämta en bil ute på vischan.
Det blåste fft men jag-vi trodde inte det var så farligt iaf..
(ärligt talat så blev jag övertalad att köra, jag ville inte egt..)
Men när jag kom förbi sista huset o ut på vischan så mötte jag en vägg av snörök o allt försvann o sen small det...
Som tur var så tog det bara backspegeln o inte front mot front men iaf...
Framlykta, sida o backspegeln blev tilltygad..
Ni fattar kanske varför jag inte gillar snö o blåst numera.. :/
Numera totalvägrar jag (så länge inte livet hänger på det) att köra i sånt väder..

5. Det allra värsta sparade jag till sist...
Så nära döden har jag aldrig varit som med 1½ meter...
Det var ju när DeTomason skenade i Borgholm 30e juni-12.
Jag satt på trottoarkanten för jag var så trött av jobb o allt som hänt knappt 2 mån innan så jag satte mig ner för jag ville se bra när bilarna kom....
Tja, det som hände var ju att en bil hängde sig på gasvajern o skenade rätt igenom folkmassan, där hade högre makter ett finger med i spelet att ingen dog.
En blev väldigt allvarlig skadad, den äldre mannen som slungades upp på motorhuven, han låg flera månader på sjukhus.
Jag vet inte hur det är med honom idag, jag har inte läst nåt i tidningarna. på länge.

Som alltid vid såna tillfällen så finns det folk som filmar o det gjorde det även denna gg'n.
Jag sitter snett bakom den blå bilen på motsatt sida han filmar...
Jag har sagt åt mina barn o säger till er, SITT ALDRIG NER när det finns bilar som är igång i närheten..
Se till att ni har nån väg ut OM nåt händer...
Hade han haft en något lägre vinkel elr jag suttit nån meter längre upp hade jag inte haft en chans att hinna undan.
Du hinner inte reagera-komma undan när en bil kommer som en kanonkula mot dig i grodperspektiv..




Tja, denna dag då??
Jo, tränat, en snabb pw o sen benpass på gymmet, duschat, frukost o en sväng till affären.
Rastat dammsugaren en sväng, skulle behöva plocka lite i garderoberna men jag får se..

Blev inga piroger igår, jag tog upp Het chiligryta fr frysen ist.
Får se vad jag gör till middag idag.
Fick ett telesamtal på förmiddagen som livade upp denna dag.
Alltid kul med oväntade, positiva telesamtal..

Kollade "Jill's veranda" igår o blev impad av mannen som var med.
Nån "Skizz"?  som rappar..
Det jag trodde skulle bli sämst var så fruktansvärt starkt program !!
Han såg verkligen verkligheten som den var bland de fattigaste vita i USA..
Hans egen berättelse, hur han idag skulle säga till sig själv lilla 4 åriga Rikard att -allt ordnar sig, allt ordnar sig..
Även om det inte verkar så just då..
Mycket starkt program..

Tja, så mycket mer händer nog inte.....

HA EN BRA DAG !!!




Kommentarer

  1. Ojdå, det var en massa grejer som du har varit med o. Jag antar inte utmaningarna för som du säger, det tar en massa tid.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg