Hallå världen??!!


Ja, idag finns inte världen utanför fönstret, dimman är så intensivt tät att jag ser knappt min lille bil på parkeringen...
Dessutom minusgrader efter töandet så allt är vitt, vitt, vitt...

Eftersom atmosfären är så ogenomtränglig ute idag så ger jag mig ut i bloggcybern istället...
Det figurerar en hel del utmaningar i Bloggdala, utmaningar på upp till en månad men det är i mesta laget för mig..
Jag hänger på Åsa's bloggutmaning 5 x 5 :D

Nu ligger jag efter en del men bättre sent än aldrig....
Vissa har jag nog lite svårt att svara på :)

Lista fem udda skills du aldrig trodde du skulle kunna skaffa dig:

Ja, det var inte det lättaste att komma på...

1.Att snabbt räkna ut hur många bokstäver det är i ett ord, till antalet alltså...
En sån där lätt "tvångshandling" jag har i perioder, ända sen jag var liten..
Alla har väl nåt att hänga upp sig på :)

2. Att jag räknade fortare i huvudet än var datorn gjorde på jobbet när jag jobbade på macken.
När man står med siffror hela dagarna så blir hjärnan så superspeedad på huvudräkning att jag räknade fortare än vad kassasystemet hann med..
Idag går det betydligt långsammare men så fort jag jobbat ett tag med att räkna pengar så kommer det tillbaka.
Å varje gång han redovisade kassan när jag hade räknat dagskassan så felade det inte ens en krona.. :)
Å så har det varit på flera ställen jag jobbat på så det funkar uppenbarligen.

3. Att lära mig bugga.....
Jag var så jävla förbannad för 6 år sen för jag fick faan-i-mig inte ihop det men jag gav mig inte...
Helvetesjävlaskitidetblåskåpet så förbannad jag var....
Garrrrrrrg....
Å till slut gick det, en kväll så lossnade allt o sen dess har det flutit på..
(ja.. jo....mannen hade väl viss del i det, han var extremt lätt att följa.. )
Jag gjorde som Mat-Tina sa när hon var med i LD, jag slutade tänka så mycket på armar o ben o gick ut o hade roligt helt enkelt !!

4. Nu blir det värre....
Hmmmm.......
Får nog återkomma med ev flera....

Eftersom jag ligger efter så tar jag nästa direkt:

Lista fem fysiska attribut du faller för hos en tänkbar partner:
Det var lättare :))

1. Längd....
Inga 2 meters direkt men mannen får gärna vara en bit längre än mig för då kan jag ha alla mina läckra highheels o han är fft längre än mig ;)
Nä, skämt åsido men jag föredrar en man som är längre än mig..
Så är det bara...
Men ingen regel utan undantag..

2. Har nog en viss förkärlek för mörkhåriga män...
Alt att han är rakad på huvudet om han har en huvudform som passar för det..

3. Att han kan dansa... =))
Föga förvånande kanske.. haha !!

4. Lagom kropp i proportion till längden..
Att han tar hand om sig själv i lagom doser, det gäller allt...

5. Manlighet....
Den manlighet som bara finns, som man kan förnimma utan att personen gör något för att bevisa det..
Den som är så självklar i utstrålningen att man nästan kan ta på den.....
Så att man nästan slutar andas av för att den är så påtaglig.....

Denna dag då??
Nja, gymmet får vila idag, kom iväg sent igår eftermiddag långt om länge...
Det var segt så benen fick vila igår, 3½ tim dans i sön, 20 min cross o benpass i mån utmynnade i att jag var lite trött-matt i benen igår..
Inte världens mest intensiva pass men allt är bättre än inget...

Ska nog baka piroger idag, alltid bra att ha på lut i frysen..
Rätt som det är så dånar det in en hungrig tonåring genom dörren:
-Mammaaaaaaaaaaaaa.... jag e hungrig.... =)

Nä, annars rullar nog lill-lördagen på.....

HA EN BRA ONSDAG !!

Aaaaah.... vi måste ha lite LS såhär på lill-lörda'n... ;)
En av deras absolut bästa låter, sanslöst kul att bugga till elr bara sjunga med i vid scen..
Å så sjunger vi:
Ååååh Emelie.....
 ÅÅÅÅÅÅH EMELIlIIIIIIIE... <3



Kommentarer

  1. hade det så i måndags, vädermässigt alltså. Såg kanske två hus bort, som tur var kunde jag vara inne större delen av dagen.
    Varit duktig och ringt vårdcentralen, väntar på att de skall ringa NU.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är de listorna roliga! *ler* Roligt att läsa dina svar! Hoppas dimman lättar under dagen!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Här e det rena vårvädret, underbart!!!!!!
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Kul att du också hängde på, och smart att köra en "dubbel".

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg