En helt galen....


.... kväll blev det i lör till bästa Sannex !!!
500 pers var där o dansade !!!
Vi anlände redan 20.40 å det var tur, det var låååång kö in :)
Så dom var uppenbarligen efterlängtade !!

Väl inne kom nästa chock, massor av folk inne så tidigt !!
Trodde aldrig att jag kl 20.58 skulle tänka:
-Måtte det inte komma fler...

Tyvärr en av de kvällar då det var för mycket damer, inte katastrofalt mycket men föör mycket...
Det var lite småtjurigt ett tag att komma upp på dansgolvet men, men..
Det blev en hel massa dans iaf men det kan alltid bli mer ;)
(typ 10-12 låtar totalt som jag inte dansade på 3½ tim..)

Herrarna hade ett tufft jobb att kryssa fram damerna utan att det skulle bli masskrock o det gick för det mesta.
Alla kan dansa på ett sånt ställe, man följer ett visst mönster o rotation på golvet o det är nödvändigt, spec med så mycket folk.
Men visst händer små krockar, ibl stora, men huvudsaken man har roligt o försöker ta hänsyn till varandra !!

Alltså.... dom är helt suveräna musiker o sångare !!
Dom gjorde en riktigt grym version av J Cash's "Folsom Prison Blues".
Andreas gitarrspel o sång är nåt alldeles extra i vissa låtar.
Men dom har även en mycket duktig sångare vid trummorna, Micke.
Han sjunger ju "En clown i mina kläder" å gör det sååå bra !!
Å visst fick vi höra "Kom och gör mig galeeeeeeeeen..." ;)

Upphovsmannen till Sannex är ju en utomstående person som inte figurerar i bandet längre o förra året vid denna tiden så sålde han allt till Andreas (sångaren).
Jag fick av en utomstående med god insyn i det hela höra att vi kanske får höra ett litet annat Sannex nu än vi varit vana vid.

Jag trodde inte riktigt det men nu tycker jag mig kunna höra ett något annat Sannex.
Det har blivit mer poplåtar än det var innan.
Jag hoppas inte dom låter det ta över ännu mer för då går mycket av Sannex-andan bort i mina öron iaf.
Men som allting annat handlar det ju om vilken smak man har...
Men det vore synd, riktig synd om den andan går förlorad...

Så det blev en tok-trött söndag...
Luftcirkulationen är under all kritik i Växjö-parken.
Spec med en sån mängd dansare...
Periodvis var det så varmt uppe på golvet att det var som att andas i en bastu, fick gå till ytterkanten för att få svalare luft.
Den värmen tar mycket energi kan jag säga.

Under dansen så drack jag 1½ L vatten o under gårdagen lika mycket Loka :)
Så efter frukost o en skön dusch så var det soffhäng resten av dagen.
Den kröntes med en suveränt god middag, pot, fläsk o löksås.
Jag behövde sannerligen få i mig lite salt ef värmen i lör kväll :)

Åter hemma idag så är det stortvätt på G.
Ett helt gäng svettiga träningskläder o danskläder som behövde fräschas upp..
För om allt går som det ska o inte snö elr annat helvete ställer till det så blir det en dubbel danshelg i Skåne till helgen.
Vinslöv på fre o Sommarlust, Kristianstad på lör.
Det sistnämnda ett legendariskt dansställe som jag aldrig varit på innan o underbara Streaplers spelar :)
Utnyttjar syrran lite o sover där mellan fre-lör så kör jag hem ef dansen på lör natt.
Jag har inte varit söder om kärlekens bostad sen Allhelgonhelgen...

Har en kusin som fyller 40 på fre så vi ska dit en sväng på dagen om det inte kommer en liten bäbis ivägen :)
Nu är det så att frun är extremt höggravid så det kan lika gärna bli en son-dotter i 40 årspresent till honom för hon är nämligen uträknad den dagen.
Å med hennes träffsäkerhet skulle det inte förvåna mig :)
Men det återstår att se....

Men nu är det tvättstugetajjm.....

En dansbild fr lördagen.. :)


Rotundan var som en kokande kittel.. :)
Bild fr Sannex fb sida :)


HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

Populära inlägg