Fredag....



... har det hunnit bli o idag har jag äntligen fått lite gjort.
Veckan har varit rena torktumlaren rent mentalt men jag börjar landa i det nu.
Gymmet har blivit "lidande" elr rättare sagt träningen men idag har jag gjort ett bra pass med aningens mer vikt.
Ökande lite på axlar o biceps..

Har en pt på fb, Daniel Savic, han jobbade lite på P&T förra året när jag var där.
Han skrev igår om hur viktigt det var med fokus för att få ut max av träningen annars blir det lätt man bara tar sig igenom passet utan större energi nerlagd.
Å det är så jä....la lätt hänt....
I onsdags tog jag tvärslut, jag fick bara gå därifrån..
Jag hade noll ork o inspiration, orkade inte tänka en tanke rätt än mindre utföra övningar korrekt.
Idag började tankarna glida iväg men jag stålsatte mig o det gick riktigt bra.

En snabbdusch, diska, handla, äta lite...
Fått undan en del som blivit under veckan..
Har förberett en bröddeg med att skålla vetekross, ska baka det ikväll tänkte jag.
Tekakor med kross o morötter.
Middag blir en prt kålpudding jag tog upp fr frysen, kokta, smörslungade morötter till det.

Men nu funderar jag på en tur till Kalmar, behöver några småsaker o prot.pulver.
Det jag vill ha finns bara på ett gym i Kalmar så jag har inget val.

Å när jag är hemma o klar med ev bak (kanske gör det imorrn..) ska jag slå ner rumpan i soffan, kolla tv o läsa mitt nya nr av Women's Health :)
Hittade tidningen på gymmet med en flyer i, 5 nr för 99 kr !!
Har avslutat bl a Amelia för jag har inte så stort utbyte av den.

I dagsläget har jag Damernas, Matmagasinet (dom bägge har jag haft i många, många år..) Wellness, vårt lokala blad Ölandsbladet o nu denna tidningen.
Det är ett tidsfördriv denna årstiden, även om jag försöker hålla mig sysselsatt så lyckas jag inte alltid.
Sommaren när jag jobbat har jag inte lika mycket tid att läsa tidningar så då blir det färre.

Men nu får nog bilen styra sin kos mot Kalmar....

HA EN SKÖN FREDAG !!!




Kommentarer

  1. Hoppas att du hade en skön fredag! Och att tankarna börjat hitta sina banor och inte ger sig iväg ut hur som helst. Det är skönt med träning just av den anledningen - man tränar sig lite "ren i tanken"..

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg